Türk Telekom’dan Arıza ve Nakillere Hızlı Müdahale: “haTTa Çözüm”

Türk Telekom, arıza, tesis ve nakil taleplerinde müşteri memnuniyetini artıracak “haTTa Çözüm” projesini 5 ilde uygulamaya koydu, arıza müdahalelerinin süresi % 30 azaldı

Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom, arıza, tesis ve nakil taleplerini karşılamada müşteri memnuniyetini artırmayı amaçlayan "haTTa Çözüm" projesini Ocak ayında beş ilde uygulamaya koydu. “HaTTa Çözüm”, Ağustos ayında tüm Türkiye'de yaygınlaştırılacak.

“haTTa Çözüm” projesiyle, bugüne kadar müşterilerden gelen telefon hatlarına ilişkin arıza, tesis ve nakil taleplerini saha görevlilerine yazılı olarak ileten sistem, artık bu talepleri görevlilere elektronik ortamda iletecek şekilde, teknoloji destekli olarak yeniden yapılandırılıyor. “haTTa Çözüm” projesi hakkında bilgi veren Türk Telekom Erişim Direktörü Bülent Hasenekoğlu, "Proje öncesinde bir telefon arızası ortalama 6 saatte giderilebiliyordu. Projenin devreye girmesi ile bu süre uygulamanın başladığı illerde yaklaşık 4 saate indi. Proje tüm Türkiye’de uygulanmaya başlandığında 158 bin saat zaman tasarrufu sağlanacak" dedi.

Yeni uygulamada, "Saha İş Gücü ve Filo Takip Yönetim Sistemleri"nin hayata geçirilmesiyle, saha ekipleri iş emirlerini internete bağlanma özelliği bulunan "akıllı telefon" olarak da nitelendirilen PDA telefonlar üzerinden alıp en kısa zamanda işlemin yapılacağı adrese ulaşıyorlar. İş kapatma işlemini de yine bu telefonlar ile yapılıyor. Böylece, gün içinde müşteriden gelen talepler ertesi güne sarkmadan yerine getiriliyor, gelen arıza bildirimleri ile yeni hat açma ya da hattın nakil işlemi saatler içinde çözülebiliyor.

"haTTa Çözüm" projesi kapsamında, 1000 ekibe eğitim verilmesinin ardından ilk uygulama, Ocak ayı içinde Ankara, İstanbul, İzmir, Konya ve Kayseri'de başladı. Sistem, Nisan ayında Trabzon, Samsun, Diyarbakır, Gaziantep, Adana, Mersin, Antalya, Muğla, Manisa, Balıkesir, Bursa, Eskişehir ve Kocaeli’de de uygulamaya alınacak. Haziran ayında toplam 45 ilde, Ağustos ayında ise tüm Türkiye'de yaygınlaştırılacak.

Ayda ortalama 53 ağaç doğaya kazandırılacak, filonun yakıt tüketimi azalacak
Türkiye genelinde ayda ortalama 220 bini tesis ve nakil, 420 bini arıza olmak üzere 640 bin kağıt üstünde iş emri olduğunu vurgulayan Türk Telekom Erişim Direktörü Bülent Hasenekoğlu, "Bu yazılı iş emirleri için ortalama 3 ton kağıt gerekiyor. Yeni uygulamamız ile ayda ortalama 53 ağacı doğaya kazandırmış olacağız." dedi.

7 bin 400 araç ile Türkiye'nin en büyük özel sektör taşıt filosuna sahip olan Türk Telekom’un taşıt filosu yılda 140 milyon kilometre yol yaparak dünyanın çevresini 3 bin 500 kez dolaşıyor. Ocak ayından itibaren devreye giren "Filo Takip ve Yönetim Sistemi" ile 55 ildeki 2.700 araç GPS uydularıyla 7 gün 24 saat takip ediliyor, bu yıl sonuna kadar ise 81 ilde 7.400 araca GPS cihazı takılmış olacak. Ortalama yıllık yakıt tüketimi 9,5 milyon litre olan Türk Telekom, Filo Takip ve Yönetim Sistemi ile toplam yakıt tüketimini 8,5 milyon litreye düşürecek.

Müşteri memnuniyetini artırmayı amaçlayan “haTTa Çözüm” projesiyle Türk Telekom, zamanı etkin ve verimli kullanmayı, dengeli bir işgücü dağılımını gerçekleştirmeyi ve diğer servislere etkin destek sağlamayı hedefliyor. Kağıt ve yakıt kullanımını azaltarak da daha temiz ve yeşil bir dünya için gösterilen çabalara katkıda bulunmaya hazırlanıyor.

Ayrıntılı bilgi: www.turktelekom.com.tr