Web sitemiz size daha iyi bir deneyim sağlamak adına yeni web teknolojileriyle hazırlandı. Sitemizi en iyi şekilde görüntülemek için tarayıcınızı güncelleyebilir ya da güncel başka bir tarayıcıyı deneyebilirsiniz.

KAPAT

Geleceğin liderleri Türk Telekom Akademi’de yetişecek

Türk Telekom Grubu 2015 yılında tamamladığı entegrasyon süreci kapsamında, çalışanları için yeni bir dönemin kapısını açıyor. Grup, entegrasyon sürecinde stratejik odağı olarak gördüğü insan kaynakları alanında da önemli bir adım atarak; Türk Telekom, Avea ve TTNET akademilerini “Türk Telekom Akademi” çatısı altında birleştirdi.

Eğitim alanındaki çalışmalarını “Türk Telekom Akademi”de bir araya getiren Türk Telekom Grubu, bu birleşme ile 34 bini aşan çalışanını kapsayan, Türkiye’nin en büyük entegre kurumsal okulunu da hayata geçirmiş oldu.

Türk Telekom Akademi’nin lansmanıı; Türk Telekom Grubu CEO’su Rami Aslan ve Türk Telekom Grubu İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Bahattin Aydın’ın yanı sıra dünyaca ünlü CEO danışmanı olan ve liderlik alanında yazdığı kitaplarla iş dünyasının yakından takip ettiği yazar ve konuşmacı Ram Charan’ın katıldığı bir toplantı ile gerçekleştirildi. İş dünyasının global ölçekte yakından takip ettiği Ram Charan, Türk Telekom Grubu’nun davetiyle ilk kez Türkiye’ye geldi.

Yeteneği, kapsamlı performans ve potansiyel değerlendirme adımlarıyla tespit ederek geliştirmeyi amaçlayan Türk Telekom Akademi, ‘teknoloji için insan, insan için gelişim’ felsefesiyle gerçekleştirdiği başarılı uygulamalarıyla yeni oluşum sürecinde; yetenek yönetimi, performans yönetimi ve akademi süreçlerini entegre biçimde yönetecek.

RAMİ ASLAN – Türk Telekom Grubu CEO’su

  • “Türk Telekom Akademi, 34 binden fazla çalışanımızı kucaklayan Türkiye’nin en büyük kurumsal okulu oldu.

    Türk Telekom Akademi’nin, 34 binden fazla çalışanı kucaklayan Türkiye’nin en büyük kurumsal okulu olduğunu dile getiren Türk Telekom Grubu CEO’su Rami Aslan şöyle devam etti:

    “Entegrasyon sürecinin ardından Türk Telekom Grubu’nun yenilenen yapısına uygun olarak baştan kurgulanan Türk Telekom Akademi ile kurum içi eğitimde yepyeni bir döneme girdik. Türkiye’nin en iyi insan kaynakları ekibini kurma hedefi ile çıktığımız yolda, çok önemli bir noktadayız. Bugün bu yolda yeni ve büyük bir adım daha attık. Türk Telekom Akademi’nin yenilenen yapısında, grup şirketlerimiz olan Türk Telekom, Avea ve TTNET’in akademilerini birleştirerek tek çatı altında topladık. Bu yılın en önemli projeleri arasında gördüğümüz bu yapılanma ile birlikte 34 binden fazla çalışanımızı kucaklayan Türkiye’nin en büyük kurumsal okulunu hayata geçirdik. Böylece akademinin bütünleşen ve büyüyen yapısıyla daha çok çalışanımıza eğitim ve gelişim fırsatı sunmuş olduk. Türk Telekom Akademi sadece çalışanlarımız değil, ülkemiz adına da büyük bir değer yaratacak. Çünkü lider yetiştirmek çarpan etkisi yaratan bir olgu. Bu, aynı zamanda geleceği planlayarak nasıl değiştireceğinizle ilgili bir durum. Projemiz içerik ve kapsamıyla  çalışanlarımızı da heyecanlandırdı. Çünkü insana yapılan yatırım onların ruhlarına dokunan ve ruhlarını özelleştiren eşsiz bir kültür oluşturuyor. Bu şekilde bağlılık artıyor, şirketin enerjisi yükseliyor, insan kaynaklarına yapılan yatırım çalışanları daha fazla yaratma performans gösterme ve başarılar elde etme konusunda motive ediyor.”

  • “Çalışanlarımızı her biri farklı bir ses olan büyük bir “Orkesttra” olarak görüyoruz

    “Türk Telekom Grubu her zaman takipçi değil takip edilen bir kurum olma kültürü ile hareket ediyor. Türk Telekom Akademi de takip edilen kültürün yeni liderlerini yetiştirecek bir platform olma niteliği taşıyor” diyen Rami Aslan sözlerine şöyle devam etti: “Şirketlerin başarısı ve gelişimi için odaklanması gereken en önemli konu yetenek yönetimi ve liderliktir. Türk Telekom Grubu olarak bu bakışı açısı ile bugüne kadar çalışanlarımızın eğitimleri ve gelişimleri adına ülkemizde örnek kabul edilen pek çok projeyi hayata geçirdik. Akademi ile birlikte liderliğe daha fazla odaklandık. Sahip olduğumuz özel sesin, bir orkestra gibi daha güçlü bir etki yaratabilmesi için  ‘Orkesttra’ adını verdiğimiz entegre bir yetenek yönetimi sistemi kurduk. Bu sistem ile amacımız; her bir çalışanımızın yetenekleri özelinde gelişimlerine destek vermek ve kariyer yollarında ilerlemelerine imkan sağlamaktır.”

  • “Akademi, bugünün ve yarının liderlerini yetiştirmek için kurgulandı”

    “Türk Telekom Akademi’nin, çalışanları çok daha önemli beceri ve sorumluluklarla donatmanın yanı sıra bugünün ve geleceğin liderlerini yetiştirmek gibi önemli bir misyonu var. TT Akademi’nin Türk Telekom Grubu’nun uzun vadeli başarısının anahtarı olacağına inanıyorum. Türk Telekom Grubu çalışanları, sadece kendi kurumlarına değil, sektöre de liderlik etmeye devam edecek. Bunun için kurum içindeki bilgi ve beceri seviyesinin yükselmesine çok önem veriyoruz. Sistemlerimizi, süreçlerimizi bu düşünce etrafında inşa ediyoruz. Türk Telekom Grubu’nda bireysel liderlik becerilerinin geliştirilmesinin yanında, bunu bir kültüre dönüştürmek ve tüm kademelere kadar yaymak da çok önemli. Türk Telekom Grubu olarak bizler Türk Telekom Akademi’nin eğitim ve gelişim programından geçmiş değişimin liderlerini, değişimin yaratıcılarını ülkemize kazandırmaya kararlıyız. Bu kararlılıkla Türk Telekom Akademi‘nin yenilenen dünyasında sektöre değer katmaya ve uzman yetenekleri yetiştiren kurum olmaya devam edeceğiz. Geleceğin iletişim teknolojisine imza atmaya hazırlanan Türk Telekom olarak, geleceğin iletişim profesyonellerini yetiştirmeyi sürdüreceğiz. Bundan vazgeçmeyeceğiz çünkü biz, 175 yıllık deneyimimiz, 81 ile yayılan hizmet ağımız ve 34 bini aşan çalışan sayımız ile Türkiye’nin her bir köşesine ulaşma gibi çok önemli bir misyona sahibiz.”

RAM CHARAN:

  • “İnovasyon Türk Telekom’un DNA’sında var”

    Dünyanın önde gelen liderlerine danışmanlık yapan, 15’den fazla kitabı 2 milyondan fazla kişi tarafından okunan Ram Charan yaptığı konuşmada; Türk Telekom gibi dev ve köklü şirketleri dönüştürmenin zorlu bir süreç olduğunu ve Türk Telekom Grubu’nun bu süreci başarıyla tamamladığını söyledi. Ram Charan konuşmasına şu sözleri ile devam etti:

    “Bir teknoloji şirketi için değişim, inovasyonu işaret eden adımdır. İnovasyonu sadece ürün, hizmet ve müşteri kavramlarının yanına değil, şirket ve insan yönetiminin merkezine koyduğunuzda, dünyaya örnek bir başarı elde edersiniz. Türk Telekom Grubu’nun, 34 bin kişiyi aşan dev bir kurum olarak entegrasyonu kısa sürede başarıyla tamamlaması, inovasyonun getirdiği değişimin şirket DNA’sına ne kadar yerleştiğinin de bir göstergesidir. Ekosistemi olmayan hiçbir şirket ayakta kalamaz. Bu noktada  Türk Telekom Grubu’nun bu anlayışı yeniden yapılanma stratejisini, bugün bizleri burada bir araya getiren Türk Telekom Akademi ile eğitim anlayışına da yansıtmış olduğunu görüyoruz. Bu yaklaşımı, grubun başarının sırrını keşfetmiş olmasına bağlıyorum. Bir şirket, çalışanlarına ne kadar önem verirse, diğer paydaşları nezdinde başarısını o ölçüde artırır. Çünkü değerleri yaratan insandır. Ve en önemlisi de lider başka liderler yetiştirmedikçe başarılı bir lider değildir. Meydan okuyan çalışanlar yetiştirmek liderlerin işidir.

  • Gemiyi sürekli yürütebilmek için dalgayı yaratmak gerekir’

    Başarılı ve sürdürülebilir liderliğin bir sporcu gibi pratik yapmayı gerektirdiğini ve Türk Telekom Grubu’nun Türk Telekom Akademi ile bu pratiği sunduğunu dile getiren Charan ”Gemiyi sürekli yürütebilmek için dalgayı yaratmak gerekir. Çalışanları geliştirirseniz geminiz batmaz ve sürekli ilerler. Lider direksiyon gibidir. Döndürdüğünde arabayı doğru yere götürür. Aynı zamanda gerçek bir lider geleceğin ne olduğunu bilendir. Gerçek ne olursa olsun bunu değiştirebilir. İçinde bulunduğu durum neyi gerektiriyorsa onu yapar. Her şirket kötü günler geçirir ama bu, iyi bir liderin önünde engel olamaz. Şirketler kendi kendilerine ölmez, onu öldüren demode ve çağın gerisinde kalmış liderlerdir. Önemli olan çağı yakalamak, değişimlere ayak uydurmaktır.”

    Dünyayı daha iyi anlayabilmek için farklı bakış açılarına ihtiyaç duyulduğunu ve müşteri memnuniyet odaklı bakıldığında dünyada hala yapılacak çok iş olduğunu söyleyen Ram Charan şöyle devam etti: “Dünyanın en büyük şirketi olmanıza gerek yok. Yeteneği çekip onu işleyebilmeniz asıl meseledir. Ancak eğitim de kurum içerisinde başka süreçlerle kol kola yürümeli; tek başına eğitim başarının geleceği anlamına gelmez. Burada özellikle ödüllendirme önemli bir yer tutuyor.”

    Ram Charan başarılı bir lider olmanın 10 sırrı olduğunu ve bu kriterleri doğru uygulayan liderlerin hem kendilerini, hem de yönettikleri ekipleri geliştireceklerini söyledi.

    Ram Charan’a göre başarılı bir liderde olması gereken 10 kriter şunlardır:

    • Doğru soruları sormak
    • Gelişen dünyaya ayak uydurmak
    • Ekibini dinlemek ve onlara vakit ayırmak
    • Hiyerarşiyi kırmak, katmanları azaltacak cesareti göstermek
    • Doğru kişinin doğru pozisyonda çalışmasını sağlamak
    • Değer yaratan çalışanları bulup ortaya çıkarmak
    • Kurumdaki entegratörleri bulmak ve onlara değerli olduklarını hissettirmek
    • Bir ekosistem yaratmak ve onu iyi tanıyıp yönlendirmek
    • İş ortakları ile paylaşımlarda bulunmak, onların izlerini ve hareketlerini takip etmek
    • Yeni liderler yetiştirmek

BAHATTİN AYDIN – Türk Telekom Grubu İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı

  • “Büyük şirketler eğitim konusunda ilham alacak”

    Türk Telekom Grubu İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Bahattin Aydın ise konuşmasında Akademi’nin yeniden yapılanan sürecine ilişkin şu açıklamalarda bulundu: “Dünyada yaşanan ve iş dünyasını dönüştüren bazı trendler var. Bunları;

    • Globalleşme
    • İşgücü Piyasası ve Değişen Çalışan Profili
    • Değişen Müşteri Beklentileri
    • Teknoloji ve Dijitalleşme 

    olarak sıralayabiliriz. Bu trendler insan kaynaklarının da iş yapış biçimini etkiledi ve dönüştürdü. Bizler de Türk Telekom İnsan Kaynakları ekibi olarak çalışmalarımıza hem bu trendler hem de grubumuzun yeni vizyonu ve ihtiyaçları doğrultusunda yön verdik. 

    Manpower’ın 2014 yılında, 42 ülkeden 37.000 çalışan ile yaptığı araştırma, global işgücü piyasasında, yetenek bulma konusunda pek çok ülkede sıkıntı yaşandığını gösteriyor. Ülkemiz, yetenekli insanları bulup, işe yerleştirmede zorluk çeken ülkeler sıralamasında maalesef %63 ile dördüncü ülke konumundadır.

    Tüm bunları değerlendirdiğimizde elimizdeki bu değerli kaynağı verimli kullanabilmek, yeteneklere ulaşmak, yeteneklerin daha da parlamasını sağlamak; Y kuşağının bağlılığını ve memnuniyetini artıracak çalışmalarda bulunmak bir teknoloji şirketi olarak bizler adına olmazsa olmaz konular arasında yer alıyor. Çünkü ne kadar kaliteli insan kaynağına sahip olursanız, başarıya ulaşmanız o kadar kolaylaşır.

    Biz de Türk Telekom Akademi’yi tam da bu amaçla kurduk. İçimizdeki yetenekleri ortaya çıkaracak, bu yeteneklerini maksimumda kullanabilmelerine imkân tanıyacak sürekli bir eğitim ve gelişim platformu olarak Türk Telekom Akademi’yi oluşturduk. Türk Telekom Akademi çatısı altında, şirketimizin olduğu kadar, sektörümüzün ve ülkemizin gelişimine de katkı sağlayacak liderleri yetiştireceğiz.”

TÜRK TELEKOM AKADEMİ HAKKINDA:

  • Akademi’nin temel yapı taşları: Okullar

    Türk Telekom Akademi, bünyesinde yer alacak okullar ile pazarlamadan finansa, satıştan insan kaynaklarına, teknolojiden müşteri hizmetlerine ve Liderler Okulu gibi seçkin programlara kadar tüm çalışanlarının gelişim ihtiyaçlarına cevap verecek. Tüm fonksiyonlardaki yönetsel seviyeler kariyer yollarıyla paralel okullar altında toplanarak eğitim alacak.

    Liderler Okulu’nda, Grup bünyesinde çalışan 1600 yöneticiye;  insan odaklı yönetim kültürü ile birlikte, ekipleri için nasıl iyi bir lider olabileceklerine dair bilgiler aktarılacak. Pazarlama, teknoloji, finans ya da insan kaynakları gibi okullarda ise kariyerine ilgili alanda uzmanlaşarak devam etmek isteyen çalışanlar ortak bir platformda bir araya gelecek. Liderler Okulu üç sınıftan oluşacak: İlham Verenler, Etki Yaratanlar ve Meydan Okuyanlar.

  • Çevik Stüdyo: Farklı koş ve yakala

    Çevik Stüdyo, klasik sınıf eğitimlerinden daha ileri boyutta bir öğrenme ve gelişim deneyimi yaşatabilmek için çevik takımlarla bir arada çalışarak takım üyeleriyle beraber yeni uygulamalar ve süreçler geliştiriyor. Takım üyelerine işbaşında verilen bu destek sayesinde çeviklik daha hızlı algılanıyor ve takımların katkılarıyla geliştirilen uygulamalar takım üyeleri tarafından daha kolay benimseniyor.

  • Türk Telekom Akademi’ye her an her yerden ulaşım

    Türkiye’nin hemen tüm illerinde yer alan eğitim lokasyonlarında 135 sınıfla eğitimlere kolayca erişim sağlanırken, aynı eğitim dijital platformlar üzerinden de sunuluyor. Mobil öğrenme platformu Cep Mektep, sanal sınıf aracı Perculus, video bazlı uzaktan eğitim imkânı Akademi Portal, E-Öğrenme, Djital Kitaplık ve Mobil Akademi uygulaması ile Türk Telekom Akademi’nin eğitimlerine her an her yerde ulaşılabiliyor.

  • 34 bin kişilik ‘Orkesttra’

    Çalışanlarının yeteneklerini doğru pozisyonlarda görevlendirmek ve gelişim alanlarını baz alarak sürekli geliştirmek amacıyla hareket eden Türk Telekom Grubu, her bir çalışanının özel bir ses olduğu ve bu seslerin ahenkli bir müziğe dönüşebilmesi için, liderlik ve yetenek gelişiminin büyük önem taşıdığı fikrinden yola çıkarak, oluşturulan entegre insan kaynakları sistemine ‘Orkesttra’ adını verdi. Bu sistem ile Türk Telekom Grubu çalışanlarının yetenekleri özelinde gelişimlerine destek vermek ve kariyer yollarında ilerlemelerine imkân tanımak hedefleniyor.

​​ ​​

Bülten Tarihi: 26 Ekim 2015​​​