Web sitemiz size daha iyi bir deneyim sağlamak adına yeni web teknolojileriyle hazırlandı. Sitemizi en iyi şekilde görüntülemek için tarayıcınızı güncelleyebilir ya da güncel başka bir tarayıcıyı deneyebilirsiniz.

KAPAT

Türk Telekom Grubu Sosyal Sorumluluk Projeleri, PR Daily’s CSR Ödüllerinde Finalde

Türk Telekom Grubu, engellilere yönelik kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ile bir başarıya daha imza attı. Grup, Günışığı, Sesli Adımlar ve Engelsiz Tivibu projeleri ile halkla ilişkiler sektörünün en itibarlı ödül organizasyonlarından PR Daily’s Corporate Social Responsibility Awards’da (PR Daily’s Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülleri) “Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi” dahil beş dalda finale kalma başarısı gösterdi.

Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom Grubu’nun,  engellerin ortadan kaldırılmasına yönelik hayata geçirdiği kurumsal sosyal sorumluluk projeleri, uluslararası ödül organizasyonlarında takdir görmeye devam ediyor. 

Türk Telekom Grubu’nun, engellilere yönelik kurumsal sosyal sorumluluk projeleri son olarak PR Daily’s Corporate Social Responsibility Awards (PR Daily’s Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülleri) kapsamında beş dalda finale kaldı. Günışığı, “Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi” ve “Farkındalık Kampanyası” Engelsiz Tivibu ise “Kar Amacı Gütmeyen Ortaklık” ve“Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi” kategorilerinde finale kalırken Sesli Adımlar projesi de “Kamu İşleri”kategorisinde ödüle aday gösterilen projelerden biri olma başarısı gösterdi.

Günışığı Projesi ile 7 ayda 100 çocuk erken müdahale eğitimi alarak görmeyi öğrendi

“Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi” ve “Farkındalık Kampanyası” dallarında finale kalan Günışığı Projesi, yüzde 10'un altında görme kalıntısı veya ışık algısı bulunan çocuklara bu yetilerini fonksiyonel olarak kullandırarak görmeyi öğretiyor. Günışığı Projesi, ilk dönem mezunlarını 2015 yılında verirken, proje kapsamında 100 çocuk 7 ay gibi kısa bir sürede sahip oldukları görme kalıntılarını alternatif eğitim yöntemleriyle kullanmayı öğrendi. Çocuklar, bu eğitim sonrasında paten kayabiliyor, bisiklete biniyor, resim yapabiliyor, sınıf ortamında diğer arkadaşlarıyla aynı sıraları paylaşarak eğitimini onlarla birlikte sürdürebiliyorlar. Projenin ikinci döneminde 200 çocuk eğitim almaya başlayacak.

Görme engelliler için televizyon: Engelsiz Tivibu

PR Daily’s Corporate Social Responsibility ödüllerinde “Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi” ve “Kar Amacı Gütmeyen Ortaklık” kategorilerinde finale kalan Engelsiz Tivibu Projesi ise, iletişim teknolojilerinin sunduğu olanakları kullanarak bilgiye erişimde herkesin eşit imkânlara sahip olmasına katkı sağlamak amacıyla hayata geçirildi. Engelsiz Tivibu ile görme engelli kullanıcılara, betimlemeli film klasörü hizmeti sunan Türk Telekom Grubu, konuşan TV kumandasıyla rahatça kanal değiştirip, görüntüyü ileri-geri sararak yayını tekrar izleyebilmelerini sağladı. 

Sesli Adımlar: Görme engelliler için sesli navigasyon

Türk Telekom Grubu, Sesli Adımlar projesiyle görme engellilerin alışveriş merkezi, hastane, havalimanı gibi kompleks yapılarda kimseye ihtiyaç duymadan bağımsız hareket edebilmelerini sağlıyor. Görme engelliler, Sesli Adımlar uygulaması sayesinde akıllı telefonları üzerinden konum belirtebiliyor, aradıkları mağaza, sosyal alan, sinema,  çıkış, danışma gibi alanlara sesli yönlendirmeleri takip ederek ulaşabiliyorlar. Dünyada kendi alanında ilk defa Türkiye’de gerçekleştirilen bu uygulama, operatörden bağımsız olarak tüm görme engellilerin hizmetine ücretsiz olarak sunuldu. Bugüne kadar toplam 15.000 kişinin indirdiği uygulamanın, çeşitli şehirlerdeki AVM'lere yayılması, havaalanı, üniversite, belediye ve hastane gibi kamusal alanlarda da kullanılması hedefleniyor.  Sesli Adımlar projesi de PR Daily’s Corporate Social Responsibility Awards’da “Kamu İşleri” kategorisinde yarışacak. 

Kazananlar Ocak ayında açıklanacak

PR Daily’s Corporate Social Responsibility Awards, Lawrence Ragan Communications’ın sahibi olduğu ve halkla ilişkiler, pazarlama, sosyal medya ve medya dünyasından gelişmelerin yer aldığı haber portalı PR Daily’s tarafından organize ediliyor. Halkla ilişkiler sektörünün en itibarlı ödüllerinden biri olan organizasyon; 01 Ocak 2014 - 01 Ocak 2015 tarihlerinde, dünya çapındaki yürütülen sosyal sorumluluk projelerini, 20 farklı kategoride değerlendiriyor. Kazananlar Ocak ayı içinde açıklanacak.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Bülten tarihi: 6 Ocak 2016​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​