Web sitemiz size daha iyi bir deneyim sağlamak adına yeni web teknolojileriyle hazırlandı. Sitemizi en iyi şekilde görüntülemek için tarayıcınızı güncelleyebilir ya da güncel başka bir tarayıcıyı deneyebilirsiniz.

KAPAT

Girişimcilik ekosisteminin büyümesi için internet talebini artırmak önemli

Türk Telekom Regülasyon Genel Müdür Yardımcısı Ramazan Demir, “Dünya Bilgi Toplumu ve Telekomünikasyon Günü” çerçevesinde konuştu:

Türk Telekom Regülasyon Genel Müdür Yardımcısı Ramazan Demir, TÜTED tarafından “Dünya Bilgi Toplumu ve Telekomünikasyon Günü” kapsamında düzenlenen “Sosyal Etki İçin Bilgi ve İletişim Teknolojileri Girişimciliği” konulu etkinlikte konuşmacı olarak yer aldı. Demir, Türk Telekom olarak modern ekonominin olmazsa olmazı dijital altyapının mimarı olduklarını belirtti ve “Genişbant altyapı yaygınlığı ülkemizde iyi bir seviyede olmasına rağmen, talep geriden geliyor ve bölgesel farklılık gösteriyor. Bu kapsamda talep artırıcı politikaların geliştirilmesi ülkemizde girişimcilik ekosisteminin büyümesi için gerekli” dedi.

Türk Telekom Regülasyon Genel Müdür Yardımcısı Ramazan Demir, Tüm Telekomünikasyon İş Adamları Derneği (TÜTED) tarafından düzenlenen “Toplumu ve Telekomünikasyon Günü” etkinliğinde konuşmacı olarak yer aldı. Etkinlik başta BTK Başkanı Sayın Dr. Ömer Fatih Sayan ve TÜTED Yönetim Kurulu Başkanı Dilek Ataman Bağdatlıoğlu olmak üzere sektörün önde gelen isimlerini bir araya getirdi.

“İnternet altyapımız iyi bir seviyede, ancak talep yaratmak lazım”

“Sosyal Etki İçin Bilgi ve İletişim Teknolojileri Girişimciliği” konulu panelde söz alan Türk Telekom Regülasyon Genel Müdür Yardımcısı Ramazan Demir, Türkiye’nin her yerinde internet kullanımının artması gerektiğini vurguladı. Demir, “Genişbant altyapı yaygınlığı iyi bir seviyede olmasına rağmen talep geriden geliyor ve bölgesel farklılık gösteriyor. Hane sabit genişbant penetrasyonu ülkenin batı şeridinde ortalama yüzde 50’ler, orta şeritte yüzde 30, doğu şeritte ise yüzde 20’ler seviyesinde. TÜİK verilerine göre internet kullanmayı bilmemek ve internete ihtiyaç duymamak ülkemizde önemli bir kesimi internetten uzakta tutuyor. Bu nedenle talep artırıcı politikaların geliştirilmesi ülkemizde girişimcilik ekosisteminin büyümesi için gerekli. Türk Telekom’la ülkemizin dijital altyapısı hazır, sıra talebi artırmada” diye konuştu.
Demir, Türk Telekom’un bu konuyla ilgili de çalışmaları olduğunu vurgulayarak, “Örneğin Türkiye’de internet farkındalığı oluşturmak için "İnternetle Hayat Kolay" projesini hayata geçirdik. Bu proje kapsamında kalkınmada öncelikli 50 ilimizde, internet kullanma becerisi olmayan ya da çok sınırlı olan vatandaşlarımıza eğitimler veriyoruz. Şu ana kadar 10 bin kişiyi dijital hayatla buluşturduk. Proje sonrasında örneğin Şırnak Şahvan’da eğitimlere katılan bir grup kadın, Instagram hesabı açarak kendi yaptıkları el işlerini internetten satmaya başladı. Muş’ta, Karakovan balı üreten bir kursiyerimiz, aldığı eğitim sonrası bugün ballarını Facebook hesabı üzerinden satıyor. 2017 yılı sonuna kadar 30 bin kişiye internet eğitimi vermiş olacağız. Türkiye’de dijitalleşmenin öncüsü Türk Telekom olarak Türkiye’nin bilgi toplumu haline gelmesi için çalışmalarımızı sürdüreceğiz” dedi.

​​​​​​​​​​​​Bülten Tarihi: 17 Mayıs 2016​​​​​​​