Türk Telekom Blog

15.04.2024 Teknoloji

7 Adımda Arama Yönlendirme Nasıl Yapılır?

Ümit Önal

Türk Telekom İçerik Ekibi

Cep telefonu kullanımı artık hayatımızın zorunlu bir parçası hâline gelirken birçok acil durum için de kurtarıcı görevi görüyor. Gerek iş ortamında gerek normal hayatta her an cep telefonlarına ihtiyaç oluyor. Peki ya cevaplayamadığımız durumlarda kaçırdığımız aramalar ne olacak? İşte bu durumları önlemek ve acil aramaları kaçırmamak için tercih edilen gelen arama yönlendirme yöntemi giderek artan bir kullanıma sahip.

“Arama yönlendirme nedir?” sorusuna verilecek cevap: “Size ulaşılamadığında çağrının cevapsıza düşmemesi için yapılan bir yöntem.” olacaktır. “Arama yönlendirme neden yapılır?” diye merak ediyor olabilirsiniz. Arama yönlendirme ile iki cep telefonu kullanma ya da çağrıları kaçırma gibi durumlardan kurtulabilirsiniz. Eğer siz de arama yönlendirmenin nasıl yapılacağını merak ediyorsanız doğru yerdesiniz. İşte sizin için hazırladığımız 7 adımda arama yönlendirme yöntemleri…

1. Arama Ekranını Kullanın

“Arama yönlendirme nasıl yapılır?” diye düşünenlerin, yönlendirmeyi yapacak ekranı açması gerekiyor. Cep telefonlarınızın arama yapmak ve numara girmek için kullandığınız ekranına gelin. Her cep telefonunda bu alan farklı bir yerde olabilirken temel olarak aynı ve benzer şekilde bulunabilen ve çok sık kullanılan bir bölümdür.

2. *21* Uygulayın

Arama yönlendirme işleminin ikinci adımı arama yönlendirme kodları olmaktadır. Arama ekranına geldikten sonra *21* tuşlarını kodlamanız yeterli olacaktır. Farklı operatörlere göre bu kod değişiklik de gösterilebilir. Türk Telekom arama yönlendirme için ise bu kodu kullanmanız yeterli olur.

3. Yönlendirilecek Numarayı Yazın

Konunun asıl meselesi olan aşama ise yönlendirilecek numaranın yazılmasıdır. *21* kodladıktan sonra başında 0 ile beraber yönlendirme yapmak istediğiniz numarayı yazıyorsunuz. Ancak burada önemli olan kendi numaranızı değil, size ulaşılamadığında yönlenmesini istediğiniz numarayı yazmanız olacaktır.

4. # Sembolünü Ekleyin

Girdiğiniz kodun ve numaranın aktif olması için cep numaranızı yazdıktan sonra sonuna # koymanız gerekiyor. Yönlendirme yapıp sonuna # sembolü koyduktan sonra da kod ile ilgili yapacağınız bir şey kalmamış oluyor.

5. İşlemi Bekleyin

Arama yönlendirme adımlarını takip ederken yapacağınız bir sonraki adım ise işlemin süresidir. Eğer bu aşamada ekran herhangi bir hata ya da uyarı verirse bir aşamada hata yaptığınız anlamına geliyor. Bu yüzden bu aşamada verilecek sonucu beklemeniz gerekiyor.

6. Mesajı Alın

Kod sonrası işlemi bekleme ekranını tamamladıktan sonra ise gelecek başarılı mesajını bekleyin. “arama yönlendirme başarılı” ya da “çağrı yönlendirme başarılı” gibi bir mesaj, o andan itibaren artık arama yönlendirme işleminin tamamlandığı anlamına geliyor.

7. Arama Yönlendirme Simgesini Görün

Bazı cep telefonlarında arama yönlendirme aşamasında sol üst köşede yönlendirme işleminin aktif olduğunu gösteren simgeler çıkabiliyor. Ancak bu cep telefonunun modeline göre de değişiyor.

Arama Yönlendirme Ücretli mi?

Yalnızca bu 7 basit adımı uygulayarak arama yönlendirme işlemini başarılı bir şekilde tamamlamış oluyorsunuz. Arama yönlendirme yapmayı düşünenlerin merak ettiği sorulardan biri olan “Arama yönlendirme ücretli mi?” sorusunun cevabı ise bu işlem için herhangi bir ek ücret alınmadığıdır. Arama yönlendirme iptal etmek istediğinizde ise ##21# tuşlarını kullanmanız yeterli olacaktır.

Arama yönlendirmeyi herkes bu şekilde yapamayabilir. Bunun çeşitli nedenleri olabiliyor. Ancak bu elbette arama yönlendirme özelliğini aktif olarak kullanabilmek için tek yöntem değil. Müşteri hizmetlerini arayarak da cep telefonunuz için gelen aramalara başarılı bir şekilde arama yönlendirme yapabilirsiniz. Bu sayede gelen aramalar, size ulaşılamadığında belirlediğiniz numaraya gönderilir.

Türk Telekom Çağrı Yönlendirme

Türk Telekom'un sunduğu çeşitli platformlar üzerinden arama yönlendirme hizmeti, kullanıcıların ihtiyaç duydukları anlarda hayatlarını kolaylaştıracak bir dizi seçenek sunar. Mobil web sitesi, mobil uygulama, telefon ayarları, müşteri hizmetleri ve SMS gibi yöntemlerle istenilen numaraya arama yönlendirme işlemi basit ve hızlı bir şekilde gerçekleştirilebilir. Ayrıca, kullanıcılar arama yönlendirme için çeşitli koşulları da belirleyebilirler.

● Mobil ve Web Üzerinden Yönlendirme

Türk Telekom'un mobil web sayfasına girerek, kullanıcılar üst menüde bulunan “Abonelik ve Hat İşlemlerim” sekmesinden “Uzaktan Yönlendir” seçeneğini tercih ederek arzu ettikleri numaraya yönlendirme işlemini kolaylıkla yapabilirler. Bunun yanı sıra, Online İşlemler mobil uygulamasının “Daha Fazla” menüsünde yer alan “Arama, Fatura, TL Servisleri” bölümünden “Numaraya Yönlendirme” seçeneği ile de bu işlem mümkündür.

● Telefon Ayarları Üzerinden Yapılan Yönlendirme

Telefonunuzun ayarlar menüsünden erişebileceğiniz Arama Yönlendirme seçeneği, belirli bir numaraya yönlendirme yapmak istediğinizde kullanabileceğiniz bir diğer yöntemdir. Buradan yapacağınız ayarlamalar ile yönlendirme servisini hemen kullanmaya başlayabilirsiniz.

● Müşteri Hizmetleri ve SMS Yoluyla Yönlendirme

Türk Telekom müşteri hizmetlerini 444 1 444 numarasını arayarak ve Mobil’i seçerek de yönlendirme işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca, "UY TELEFON NO" formatında bir metin yazıp, 9244'e kısa mesaj göndererek de telefonunuzu istediğiniz numaraya yönlendirebilirsiniz.

● Arama Ekranından Yönlendirme Komutları

Arama ekranınızdan belirli komutları kullanarak da yönlendirme işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Her koşulda, meşgul olma durumunda, cevap verilememesi veya ulaşılamama durumlarında farklı komutlarla yönlendirme yapabilirsiniz. Örneğin, her koşulda çağrı yönlendirme için **21TELEFON NO#, meşguliyette **67TELEFON NO#, cevap verilememesi halinde **61TELEFON NO# ve ulaşılamama durumunda **62TELEFON NO# komutlarını kullanabilirsiniz. Ayrıca, cevap vermeme süresini 5 ile 30 saniye arasında ayarlayabilir ve bu süre içinde yönlendirme yapılmasını sağlayabilirsiniz. Siz de Türk Telekom Çağrı Yönlendirme ile telefonunuzu her koşulda ulaşılabilir kılabilirsiniz!