İlk Bakışta Türk Telekom

1840​​​​​​​​

Posta ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla daha sonraki yıllarda telekomünikasyon hizmetlerini de sunan Posta Nezareti kuruldu.

​1909​​​​​​​​

Telefon hizmetlerinin de eklenmesi ile kurum, PTT Nezareti’ne dönüştürüldü.

1994​​​​​​​​

Türk Telekomünikasyon A.Ş. 30 Haziran 1994’te kuruldu

1995​​​​​​​​

24 Nisan’da PTT’deki telekomünikasyon ve posta hizmetleri birbirinden ayrılarak PTT’nin telekomünikasyon hizmetleriyle ilgili tüm personel, varlık ve yükümlülükleri; hisselerinin tamamı Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı’na ait olan Türk Telekom’a transfer oldu.

2004​​​​​​​​

19 Şubat’ta Türk Telekom’un GSM Operatörü Aycell ile İş-TİM’in birleşmesi sonucu TT&TİM İletişim Hizmetleri A.Ş. kuruldu.

TT&TİM İletişim Hizmetleri A.Ş.’nin ticari unvanı 15 Ekim’de Avea İletişim Hizmetleri A.Ş. (Avea) olarak değiştirildi.

2005​​​​​​​​

Türk Telekom’un özelleştirilme çalışmaları 14 Kasım’da tamamlanarak %55 hissesi Ojer Telekomünikasyon A.Ş.’ye devredildi.

2006​​​​​​​​

Türk Telekom iştiraki TTNET kuruldu ve 14 Mayıs’ta internet servis sağlayıcı lisansı alarak faaliyetlerine başladı.

Türk Telekom, 15 Eylül’de İş-TİM’in %40,56 oranındaki hissesini 500 milyon ABD Doları karşılığında satın alarak Avea’daki hisse oranını %81,12’ye yükseltti.

2008​​​​​​​​

Türk Telekom hisselerinin %15’lik payı 15 Mayıs’ta halka arz edilerek İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda işlem görmeye başladı. İşlem, o dönem Türkiye’de son 4 yılda gerçekleşen en başarılı halka arz olarak kayıtlara geçti.

2009​​​​​​​​

Türk Telekom’un iştiraki Avea (yeni adıyla TT Mobil), başarılı bir şekilde 3G hizmetleri vermeye başladı.

2010​​​​​​​​

Türk Telekom, Orta ve Doğu Avrupa bölgesinin önde gelen toptan kapasite sağlayıcısı Invitel International’ı (yeni adıyla Türk Telekom International) bünyesine kattı.

2011​​​​​​​​

Türk Telekom, CDP’ye (Carbon Disclosure Project/Karbon Saydamlık Projesi) karbon salımını raporlayan Türkiye’nin ilk telekomünikasyon şirketi oldu.

2012​​​​​​​​

Türk Telekom’un Avea sermayesindeki toplam payı %89,99’a yükseldi.

2014​​​​​​​​

Türk Telekom’un yurt dışında 5 ve 10 yıl vadeli ve toplam 1 milyar ABD Doları tutarında tahvil ihracına uluslararası yatırımcılardan sekiz kat talep geldi. Bu işlem o güne kadar Türkiye’den ihraç edilen en büyük ve eş zamanlı olarak iki farklı vadede gerçekleştirilen ilk kurumsal tahvil ihracı oldu.

TTNET A.Ş. UEFA Şampiyonlar Ligi ve UEFA Avrupa Ligi maçlarının Türkiye yayın haklarını 2015-2016 sezonundan başlamak üzere üç sezon için satın aldı. Maçlar Türk Telekom Grubu yayın platformu Tivibu üzerinden yayınlandı.

2015​​​​​​​​

İş Bankası Grubu’nun sahip olduğu Avea İletişim Hizmetleri A.Ş. hisselerinin Türk Telekom’a devir işlemlerinin tamamlanması ile Türk Telekom, Avea hisselerinin tamamına sahip oldu.

Türk Telekom International, 17 ülkeyi birbirine bağlayacak SEA-ME-WE-5 deniz altı kablo konsorsiyumuna tam üye oldu.

Şirket iştiraki Avea, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından 26 Ağustos’ta yapılan IMT Hizmet ve Altyapılarına İlişkin Yetkilendirme İhalesi’ne (bilinen adıyla LTE Yetkilendirme İhalesi) katıldı. Farklı frekans bantlarında aldığı paketlerle kapasitesini genişleten Avea, abone başına en geniş frekansa sahip mobil operatör haline geldi.

2016​​​​​​​​

Mobil, internet, telefon ve TV hizmetlerini tek bir kanaldan sunabilmek için Avea, Türk Telekom ve TTNET markaları “Türk Telekom” olarak tek marka altında birleştirildi.

Türk Telekom’un iştiraki Avea (yeni adıyla TT Mobil), başarılı bir şekilde 4G hizmetleri vermeye başladı.

Türk Telekom, Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nın desteğiyle; Aselsan, Netaş ve Türk Telekom’un Ar-Ge iştiraki Argela tarafından geliştirilen Türkiye’nin ilk yerli ve milli LTE baz istasyonu ULAK’ı şebekesine entegre eden ilk operatör oldu.

Türk Telekom, yeni gençlik markası Selfy’yi gençlerle buluşturdu.

Türk Telekom, Nokia iş-birliği ile Narrowband IoT (Dar Bant Nesnelerin İnterneti) teknolojisini Türkiye’de ilk kez kendi şebekesinde test eden operatör oldu.

Türk Telekom International’ın üyesi olduğu SEA-ME-WE-5 deniz altı kablo sistemi yılsonunda hizmete girerek Asya’dan Avrupa’ya 20 bin kilometreden uzun bir mesafede 17 ülkeyi birbirine bağladı.

2017​​​​​​​​

Müşterilerine yeni nesil ödeme hizmetleri sunmak amacıyla Türk Telekom iştiraki TT Ödeme Hizmetleri A.Ş. BDDK’dan (Bankacılık Denetleme ve Düzenleme Kurumu) ödeme hizmetleri lisansını aldı.

T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı’na ait %6,68 (%5 B Grubu, %1,68 D Grubu) oranındaki Türk Telekomünikasyon A.Ş. payı ilgili Bakanlar Kurulu kararını takiben Türkiye Varlık Fonu’na aktarıldı.

Türk Telekom iştiraki Argela tarafından milli 5G teknolojilerinin geliştirilmesi amacıyla tasarlanan 5G Mükemmeliyet Merkezi Ankara’da açıldı.

Türk Telekom, uluslararası marka değerleme kuruluşu Brand Finance tarafından Türkiye’nin en değerli markası seçildi.

Türk Telekom, yerli ve milli teknoloji geliştirme vizyonundan hareketle geliştirdiği platform özellikli dijital klavyesi TAMBU’yu tanıttı.

Türk Telekom, teknolojik altyapısını geliştirerek yenilediği dijital müzik platformu MUUD’u kullanıcıların beğenisine sundu.

Türk Telekom, ödemeli TV pazarında sunduğu üstün teknolojinin ve zengin içeriğinin gücüyle pazarda ikinci sıraya yükseldi.

Türk Telekom, dünya teknoloji devlerinin üyesi olduğu başta 5G ve ötesi teknolojileri tasarlayan, ONF (Open Networking Foundation) platformuna ortak üye statüsü ile katılan ve yönetimine giren ilk Türk şirketi oldu.

Türk Telekom, küresel boyutta önde gelen operatörleri ve teknoloji tedarikçilerini bir araya getiren Açık Şebeke Otomasyon Platformu’nun (Open Network Automation Platform-ONAP) platin üyesi oldu.

Ar-Ge odaklı şirketi Argela'nın, ABD'deki iştiraki olan “Netsia”, “RAN Dilimleme” teknolojisinin test platformunu Orange, Verizon ve Telefonica’da başarıyla kurdu.

2018​​​​​​​​

Türkiye’deki en büyük izleme alanı ve en yüksek kapasiteli DDoS koruma altyapısına sahip Türkiye’nin en büyük Siber Güvenlik Merkezi, Türk Telekom’un Ankara’daki yeni genel müdürlük binasında hizmete açıldı.

Türk Telekom, erken aşamada ve ölçeklenebilir şirketlere yatırım yapma odağı doğrultusunda Türk telekomünikasyon sektörünün ilk kurumsal girişim sermayesi şirketi TT Ventures’ı kurdu. Şirket, ilk yatırımını Türkiye’de online sağlık hizmetleri alanının ilk girişimlerinden olan Doctor Turkey’e yaptı.

Türk Telekom’un mobil iletişim şirketi Avea’nın ticari unvanı, tek marka vurgusunu destekleyecek şekilde Haziran 2018 itibarıyla TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş. olarak değiştirildi.

Türk Telekom, Turkcell, Vodafone, Türksat ve Telkoder arasında, sabit altyapının etkin şekilde kullanılmasını ve mükerrer yatırımların asgariye indirilmesini amaçlayan “Sabit Elektronik Haberleşme Altyapısı Kiralanması”na ilişkin iş birliği protokolü imzalandı.

Vodafone ile aktif mobil şebeke paylaşımına yönelik ilk pilot proje çalışmaları başarıyla tamamlandı.

Türk Telekom, Türkiye’de ilk kez Süper Lig stadyumlarına kurduğu yeni MTN (Media Transport Network - Medya Taşıma Ağı) teknoloji altyapısı ile Türkiye Futbol Federasyonu’nun (TFF) Video Yardımcı Hakem (VAR) sistemine hayat verdi.

Türk Telekom hissedarlarından Ojer Telekomünikasyon A.Ş.’ye (OTAŞ) ait %55 oranındaki hisse, özel amaçlı şirket (SPV) olarak kurulan Levent Yapılandırma Yönetimi A.Ş.’ye (LYY) (yeni adıyla LYY Telekomünikasyon A.Ş.) devredildi.

2019​​​​​​​​

Türk Telekom, Nokia iş birliği ile 5G yapay zeka, Bulut Radyo Erişim Şebekesi (Cloud-RAN), Wireless PON (Kablosuz Pasif Optik Ağ) ve Endüstri 4.0 Akıllı Fabrika teknolojilerini deneyen ilk Türk operatör oldu.

Türk Telekom, 500 milyon ABD Doları tutarındaki tahvil ihracını başarıyla gerçekleştirdi. 39 ülkeden 264 yatırımcının 5 kat talep gösterdiği tahvil ihracı, Nisan 2018’den ihraç tarihine kadar geçen sürede Türk şirketleri tarafından yapılan ilk işlem oldu.

Türk Telekom, Huawei ile birlikte AR ve VR tabanlı eğitim içeriklerinin test edildiği Türkiye’nin ilk 5G bulut uygulamasını gerçekleştirdi.

Türk Telekom’un kurumsal girişim sermayesi şirketi TT Ventures, Türkiye’nin çocuklara yönelik ilk ve tek oyunlaştırılmış dijital eğitim platformu MentalUP’a ortak oldu.

Türk Telekom Grubu, Türkiye’nin sağlık alanındaki en büyük kamu-özel iş birliği “Ankara Şehir Hastanesi”nin teknoloji altyapısını hazırladı.

Türk Telekom, 2014’ten bu yana yürüttüğü “İnternetle Hayat Kolay” projesinin ilk fazını tamamladı. Bu sürede 300’den fazla gönüllü ile 50 bin katılımcıya internet okuryazarlığı öğretildi.

Ümit Önal, Türk Telekom’un yeni CEO’su oldu. Önal, öncesinde, şirketin Satış, Pazarlama ve Müşteri Hizmetlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı pozisyonlarını 3 yıl başarılı şekilde yürüttü.

Türk Telekom, abonelerine 4 kat daha hızlı veri akışı sağlayan 400 Gbps Ethernet teknolojisini kullanan ilk Türk operatör oldu.

Türk Telekom, Huawei ile birlikte gerçekleştirdiği 5G hız denemesinde saniyede 2.9 Gbps üzeri hızlara ulaşarak dünya 5G hız rekorunu kırdı.

Türk Telekom, 5G Yeni Radyo Taşıyıcı Birleştirme Teknolojisi’ni ticari telefonlar ile dünyada deneyen ilk operatör oldu.

Türk Telekom, Kızılay iş birliği ile SMS üzerinden Abonelikli Bağış Sistemi’ni Türkiye’de ilk defa hayata geçirdi.

Türk Telekom, uluslararası marka değerleme şirketi Brand Finance tarafından üst üste on birinci kez “Türkiye’nin en değerli telekomün​​​​​​​ikasyon m​​arkası” seçildi.

2020​​​​​​​​

Türkiye’nin ilk gerçek 5G canlı maç yayını Türk Telekom tarafından gerçekleştirildi.

Türk Telekom, Ocak 2020’de dünyanın en büyük kurumsal sürdürülebilirlik inisiyatifi olan Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ne (UN Global Compact) katılım sağladı.

TT Ventures, dijital sağlık alanına yatırım yaparak yerli yazılım şirketi Virasoft’a ortak oldu.

Türk Telekom, kurumsal vaadi olarak benimsediği “Değerli Hissettirir” prensibini hayata geçirdi.

Türk Telekom, Türkiye’nin ilk “Online Siber Güvenlik Kampı”nı gerçekleştirdi.

Yeni nesil XGS-PON teknolojisi Türkiye’de ilk kez Türk Telekom tarafından test edildi.

Türk Telekom’un hayat kurtaran yerli eCall teknolojisi Honda araçlarda kullanılmaya başlandı.

Türk Telekom, Ceza İnfaz Kurumları’nı dijitalleştiren e-Görüş sistemini hayata geçirdi.

Argela, 5G alanında aldığı toplam uluslararası patent sayısını 40’a çıkardı.

Argela, iştiraki Netsia’nın 5G alanında patentli RIC ürünü için dünyanın sayılı network ekipmanları üreticisi Juniper Networks ile lisans ve iş birliği anlaşması imzaladı.


2020​​​​​​​​

Türk Telekom, açık kaynak SEBA teknolojisini dünyada ilk kez canlı sahada internet, IPTV ve ses servisleri ile deneyimleyen operatör oldu.

Türk Telekom, 2021 yılı içerisinde hissedarlarına 1,9 milyar TL temettü ödedi.




Türk Telekom, yeni nesil teknolojilerin araştırılması, geliştirilmesi ve ticarileştirilmesi yoluyla müşterilerine​ yenilikçi çözümler sunmak amacıyla, Türkiye ve yakın coğrafyada iletişim teknolojilerinde lider konumuna gelme vizyonuna uygun olarak Ar-Ge faaliyetlerini sürdürmektedir. Bu vizyon doğrultusunda Türk Telekom, araştırma ve geliştirme faaliyetlerini daha verimli ve etki​n bir şekilde yürütülebilmek amacıyla 2010 yılında Türkiye'nin ilk mobil operatör Ar-Ge Merkezi olan TT Mobil Ar-Ge Merkezi'ni kurmuştur. Türk Telekom, TT Mobil ve TTNet markalarının birleşmesinin ardından da bu şirketlerdeki tüm Ar-Ge faaliyetleri Mayıs 2016'da kurulan Türk Telekom Ar-Ge Merkezi çatısı altında birleştirilmiştir.

Ar-Ge Görsel Resmi İçin Betimleme Alanı

Yenilikçi ürün ve servisler geliştirmek, telekom operasyonlarının daha verimli ve etkin bir şekilde gerçekleşmesini sağlayacak yenilikçi sistemler geliştirmek, Türk Telekom Grubu'nun patent portföyünü genişletmek, grup faaliyetlerini etkileyebilecek mobil iletişim ve ileri teknolojileri araştırmak, prototip geliştirmek ve bu teknolojilerin benimsenmesine katkıda bulunmak amacıyla, Ar-Ge faaliyetleri aşağıdaki stratejiler doğrultusunda şekillendirilmektedir:

​​
  • Geleceğe yönelik teknolojilerin takip edilmesi, bilgi birikimi oluşturulması ve prototip çalışmaları yapılması
  • Yeni gelişen teknolojileri kullanarak yenilikçi ürün, servis ve çözümler geliştirilmesi
  • Şirket içerisinde karşılaşılan problemlere yönelik efektif, yenilikçi çözümler sunulması
  • Ar-Ge işbirlikleri ve faaliyetleri kapsamında patentlerin geliştirilmesi ve başvurularının yapılması, bilimsel yayınların desteklenmesi
  • Üniversitelerle yakın ilişkilerin oluşturulması ve açık inovasyonun desteklenmesi,
  • KOBİ Ar-Ge ortaklarıyla çalışarak, yenilikçi ürünlere ve servislere dönüşebilecek prototiplerin geliştirilmesi ve ürünleşme/ticarileşme aşamasına destek verilmesi
  • Çok uluslu araştırma projelerine (Horizon 2020, Eureka vb.) katılarak ileri araştırma çalışmalarının yapılması,
  • Kamu destekli (TEYDEB, SAN-TEZ vb.) projelerin yapılması
  • Nitelikli işgücü istihdamını artırılması, çalışanlarının kişisel, mesleki ve teknik birikimlerini geliştirmeye yönelik akademik kariyer ve bilimsel faaliyetlerinin desteklenmesi

Bu stratejiler doğrultusunda Türk Telekom Ar-Ge Merkezi aşağıdaki alanlar üzerine çalışmalar yürütmektedir:

Büyük Veri & Veri Görselleme

  • Telekom Verisi Görselleme - Telekom operatörlerinin veri setlerinin büyük bir kısmını oluşturan zaman-mekânsal verilerin interaktif görsel metotlar ile analizini sağlama
  • Müşteri Deneyim Yönetimi - Kurumsal/Bireysel müşterilerin aldığı servis kalitesini iyileştirme
  • Şebeke Kaynak Yönetimi - Şebeke performans yönetimi ve yatırım planlama optimizasyonu

Veri/Metin Madenciliği

  • Müşteri gizliliğini ihlal etmeyen verilerden üretilen yeni katma değerli servisler
  • Müşteri/çalışan bağlılığı analiz ve tahminlemesi
  • Suistimal (fraud) tespiti

Yeni Nesil İletişim & Servisler

  • 5G
  • Heterojen ağlar
  • M2M / D2D
  • Bulut Bilişim tabanlı servisler

Yukarıdaki çalışma alanları üzerine son 5 yılda 19 AB ve 16 TÜBİTAK projesi yürütülmüştür. 2016 yılında ise AB, TÜBİTAK ve Özkaynak Ar-Ge projeleri kapsamında 15 üniversite, 12 KOBİ ve 7 Ar-Ge Merkezi ile işbirliği gerçekleştirilmiştir. Yapılan işbirlikleri dâhilinde yürütülen proje çalışmaları sayesinde geçtiğimiz yıl, 116 patent başvurusu ve 25 bilimsel yayın yapılmıştır.​

Türk Telekom Grubu, çok uluslu araştırma projeleri kapsamında teknolojik yetkinliği olan uluslararası üniversiteler, araştırma merkezleri, büyük şirketler ve KOBİ'ler ile Ar-Ge çalışmaları yürütmektedir. Türk Telekom adına bu projelerde en büyük amaç, belirli konularda yetkinliği bulunan kurum/kuruluşlar ile işbirliği yaparak bu bilgi birikiminden faydalanmaktır. Bu kapsamda Türk Telekom, 8'i (ROMEO, OFERTIE, BATS, COMBO, CROWD, MOTO, i-Treasures, ForgetIT) 7.Çerçeve Programı (FP7), 8'i (MEVICO, H2B2VS, MITSU, TILAS, SHARING, SIGMONA, STeM, Pulpa) AB Celtic+, 2'si (BUDDY ve PAPUD) AB ITEA, 1'i de (CLEAR 5G) H2020 olmak üzere toplamda 19 çok uluslu araştırma projesinde yer almıştır. Bu projelerden ROMEO, OFERTIE, BATS, COMBO, CROWD, MOTO ForgetIT, MEVICO, H2B2VS, MITSU, TILAS, SHARING, SIGMONA başarıyla sonlandırılmış, diğer projeler de planlandığı gibi devam etmektedir.

2016 yılında tamamlanan ve yaklaşık üç yıl süren SIGMONA projesi, Mobile World Congress 2015 ve 2016'da başarılı sunumlar ve demolar gerçekleştirerek 18 Mayıs 2017'de Barcelona'da "Ağ Teknolojileri" kategorisinde Celtic Plus Excellence Award almaya layık görülmüştür.

Ayrıca 2017 yılında 5 Tayvanlı, 7 Avrupalı kuruluşun proje ortağı olduğu ve Türkiye'den sadece Türk Telekom ve iştiraki Argela'nın yer aldığı Clear5G (Converged wireless access for reliable 5G MTC for factories of the future) H2020 projesi AB tarafından kabul edilmiştir. Bu projenin kabulü ile H2020 kapsamında, 5G ve ötesi araştırmaları alanında proje alan ilk Türk operatör firma Türk Telekom olmuştur.

Türk Telekom'un 5G üzerine yaptığı çalışmalar, 5G iletişim teknolojileri, 5G destekli servisler ve 5G için Veri Analizi olmak üzere üç kategoriye ayrılabilir. Bu kategoriler ve bu kategorilerdeki ilgili alanlar aşağıdaki gibi özetlenebilir:

5G iletişim teknolojileri: Heterojen Ağlar, SDN / NFV, C-RAN, Ağ paylaşımı, Li-Fi, vb kavramlarıyla ilgili gelişmekte olan 5G iletişim teknolojilerinin sistem mimarisi tasarımı, yönetimi ve entegrasyonu

5G destekli servisler: Güvenli IoT ve bulut tabanlı hizmetler gibi konuların 5G teknolojisi ile desteklenmesi ve geliştirilmesi​

5G için Veri Analizi: Ağ altyapısının optimizasyon ve veri odaklı yönetimi, güvenli veri kaynaklı yeni katma değerli hizmetler

Türk Telekom Grubu, yukarıdaki 5G Ar-Ge ilgi alanlarına paralel olarak, 2012 yılından bu yana ulusal ve uluslararası ortaklarıyla Avrupa Birliği projelerine aktif olarak katılmaktadır. 5G Iletişim teknolojileri üzerine olan MOTO (FP7), SIGMONA (Celtic +) ve CROWD (FP7) projeleri başarıyla tamamlanmıştır.

Yukarıdaki projelere ek olarak 2017 yılının başında onaylanan Clear5G (Geleceğin fabrikaları için güvenilir 5G MTC için birleştirilmiş kablosuz erişim) projesi, Türk Telekom'un 5G üzerine olan yeni AB projesidir. Projenin ana odak noktası, Endüstri 4.0 ile getirilen kavramlardan birisi olan gelecekteki fabrikalar için makine tipi iletişim (MTC) tabanlı 5G şebekesinin geliştirilmesidir. 11 ortağın yer aldığı projede Türk Telekom'un rolü, SDN (yazılım tanımlı ağlar) tabanlı dağıtık 5G iletişim ağlarının yönetimi için bir veri analiz platformu oluşturulmasıdır.

Bunlara ek olarak, 5G destekli hizmetlere odaklanan 3 Eureka projesi de Avrupa Komisyonu tarafından onaylanmış ve hepsi ulusal fon sağlayıcılara başvuru aşamasındadır. Ayrıca 5G iletişim teknolojileri ile ilgili 3 TÜBİTAK projesi yürütülmekte ve 1 TÜBİTAK projesi de TÜBİTAK tarafından değerlendirilmektedir.

Üniversitelerle Ar-Ge işbirliklerimiz Ar-Ge odak alanlarımız kapsamında bütün teknolojik olgunluk seviyelerinde yürütülmektedir. Bu bağlamda, üniversitelerle sadece ileri araştırma konularında akademik çalışmalar değil, Türk Telekom Grubu'nun ihtiyaç duyduğu ve/veya ileride müşterilerine sunacağı ürün ve servislere yönelik prototiplerin geliştirilmesine ve bu prototiplerin ticarileşmesi/ürünleşmesine yönelik uygulamalı çalışmalar da yürütülmektedir.

Bu doğrultuda, Türk Telekom Ar-Ge Merkezi kapsamında her yıl yaklaşık 15 üniversiteden 25'e yakın akademisyen ile proje işbirlikleri gerçekleştirilmektedir. Sadece İstanbul ve Ankara'daki üniversiteler ile değil Anadolu'daki üniversitelerle de yapılan bu işbirlikleri, Horizon 2020 ve Eureka gibi AB projeleri ve TÜBİTAK projeleri kapsamında gerçekleştirildiği gibi Grubun kendi Özkaynak Ar-Ge projeleri kapsamında da gerçekleştirilmektedir. Bu işbirlikleri kapsamında Ar-Ge Merkezi bünyesinde 16 TÜBİTAK Projesi başarıyla tamamlanmış veya yürütülmekte ve her yıl yaklaşık 25 akademik yayın yapılmaktadır.

Ar-Ge Merkezi bünyesinde proje bazlı bu işbirliklerinin yanı sıra Massachusetts Institute of Technology (MIT) ve Bilkent Üniversitesi ile de uzun soluklu işbirlikleri devam etmektedir. MIT ile üç yıldır sürdürdüğümüz işbirliği kapsamında Google Glass uygulamalarından nesnelerin interneti (Internet of Things – IoT) tabanlı akıllı ev/şehir uygulamalarına kadar hayatımıza dokunan alanlarda çalışmalar yapılmakta ve bu sayede yurtdışından sağlanan bilgi ve deneyimin şirketimize ve ülkemize aktarılması sağlanmaktadır. Bilkent Üniversitesi bünyesinde 5 yıldır faaliyet gösteren Bilkent Türk Telekom Labs kapsamında büyük veri, makine öğrenmesi, veri madenciliği, yapay zeka gibi konulara odaklanılmış ve bu alanlarda proje işbirlikleri yapılarak akademik yayın ve patent başvuruları yapılmaktadır.

Kuluçka Merkezi, girişimcilerin telekomünikasyon sektöründe başarılı şirketler ortaya çıkarmasına destek olmak ve girişimcilik ekosistemini güçlendirmek amacıyla 2011'de kurulmuştur. Türk Telekom girişimlere teknik ve ticari mentörlük yaparak, firmaların büyüyüp yenilikçi ürünler geliştirmeleri için ortam oluşturmaktadır. Bu kapsamda firmalara sağlanan olanaklar aşağıdaki gibidir:

  • Ofis olanakları (ofis alanı/mobilya, yazılım/donanım desteği, iletişim hızı, teknik destek, ücretsiz yemekhane/ulaşım imkânları)
  • Türk Telekom Grubu Test Laboratuvarı ve teknik altyapısını kullanma
  • Teknik/Ticari ekiplerin mentörlük sağlaması
  • Türk Telekom Grubu veya Türk Telekom Grubu iş ortakları ile işbirliği imkânı
  • Seçkin yatırımcı ağlarına yönlendirme imkânı,
  • Kurumsal iletişim ve fuar çalışmalarıyla firma bilinirliğinin artırılması
  • Eğitim olanakları

Kuluçka merkezine ilk grupta seçilen şirketler ile 18 ay boyunca toplam 9 proje üzerinde çalışılmıştır. Mezun olan 3 firma Türk Telekom Grubu'nun tedarikçisi haline gelmiştir. Ayrıca 8 firma içerisinden 6'sı ile iş birliği/proje, 3 tane ortaklı TEYDEB projesi tamamlanmıştır.

2016 yılında Kuluçka Merkezimiz, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından belirlenen Ar-Ge merkezleri iyi uygulama örnekleri arasında yer almıştır. ​



Bir fark yeter, Türkiye’ye değer!

Türk Telekom, sürdürülebilir ekonomik büyüme ve toplumsal kalkınma için temel itici güç olan bilişim teknolojilerini Türkiye’nin her köşesinde kullanıma sunar.

Türk Telekom, geliştirdiği ürün ve hizmetlerin yanı sıra ekonomik, sosyal veya fiziksel sebeplerle toplumsal hayata katılamayan tüm kesimlerin bilgiye erişimine katkıda bulunmayı kurumsal sorumluluğu olarak görür ve “herkes için erişi​lebilir iletişim” prensibi ile projeler yürütür.

Türk Telekom iş yapış şekli ve kurumsal sosyal sorumluluk pr​ojeleri ile Birleşmiş Milletler Sürdürüle​bilir Kalkınma hedeflerini destekler. Sürdürülebilir kalkınma için küresel hedefler arasında, nitelikli eğitim, sağlıklı bireyler, eşitsizliklerin azaltılması, sürdürülebilir şehir ve yaşam alanları dahil olmak üzere toplam 17 tane hedef bulunmaktadır.

Dijitalde Hayat Kolay, Telefon Kütüphanesi, Günışığı, Sesli Adımlar, Türk Telekom Okulları, Türk Telekom Amatör Spor Kulüpleri ve daha birçok ulusal çapta yürütülen sosyal sorumluluk projesinin yanı sıra, Türk Telekom il müdürlüklerinin düzenlediği yerel sosyal sorumluluk faaliyetleri de “Türkiye’ye Değer” çatısı altında hayat bulmaktadır. ​

 
Türkiye'ye Değer Projeler

Türk Telekom olarak Sponsorluk yaklaşımımız çerçevesinde spor, kültür, bilim, teknoloji ve eğitim başta olmak üzere tüm alanlarda Türkiye’yi geleceğe taşıyacak projelere destek vermekten gurur duyuyoruz.

Bu doğrultuda topluma fayda sağlayacağına inandığımız tüm projeleri özenle değerlendiriyoruz. Değerlendirme sonunda sponsorluk başvurusunu uygun bulmamız halinde projenin başarılı olması ve hedefe ulaşması için ihtiyaç duyulan desteği sağlıyoruz.

Tüm sponsorluk taleplerini online olarak sitemiz üzerinden kabul ediyoruz.
E-posta, posta ya da faks yoluyla gönderilen talepler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Formu eksiksiz olarak doldurmanız durumunda 15 iş günü içerisinde sponsorluk ekibimiz sizlere geri dönüş sağlayacaktır.
Ayrıca marka algımıza olumsuz etki yapacak projeler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Sponsorluk Formu için tıkla​yınız



Misyonumuz – Vizyonumuz

​​

Misyon​

  • TT Grup hedeflerine katkı sağlayacak satınalma stratejilerini beli​rlemek ve uygulamaya koymak,
  • TT Grup iş hedeflerinin gerçekleştirmesine destek olmak,
  • Satınalma sürecini en uygun kalite, fiyat ve teknik performans ile yürütmek,
  • TT Grup ekosistemini geliştirerek, tedarikçi ilişkilerini sürdürülebilir ve etkin bir şekilde yürütmek.

Vizyon

Satınalma olarak, yerli üretimi desteleyerek, global ve sektörel düzeyde en yeni teknolojilerin kullanıldığı, yetkinlik seviyesi yüksek, tedarikçilerimizle uzun süreli sürdürülebilir, karşılıklı iyi niyet ve kazanç temelli ilişkilerin kurulduğu bir satınalma süreci yürütmek​​​​​​​​​

Satınalma Organizasyonu

Türk Telekom Grup Şirketleri satınalma faaliyetleri merkezi olarak alanında uzman büyük bir ekip tarafından yürütülmektedir.

Merkezi olarak tüm satınalma hacmi, iş sürekliliği ekseninde tek merkezden uzman ekiplerce yönetilmesi sağlanmaktadır.​

Politikamız

Temel İlkeler

TT Grup Şirketlerinin satınalma faaliyetleri, ilgili mevzuat ve Türk Telekom Grup Satınalma Politika ve Prosedür’ü (“Politika ve Prosedür”) hükümlerine göre yürütülür.

  • Görevlerin ayrılığı ilkesi göz önünde bulundurularak; Satınalma Birimleri ve diğer birimler sorumlulukları dâhilindeki satınalmaya ilişkin görevlerini, Şirket politikaları ve bu Politika’ya uygun olarak yerine getirirler.
  • Alımların en uygun kalite, süre ve maliyetle yapılabilmesi için ilgili tüm birimler, birbirlerini zamanında bilgilendirme ve görevlerini eksiksiz yerine getirme bilinciyle çalışırlar.
  • Alımların TT Grup menfaatleri doğrultusunda yapılması için kısa, orta ve uzun vadeli iş planları dâhilinde hareket edilerek tüm boyutlarıyla şeffaf ve rekabetçi bir ortam oluşturulması sağlanır.
  • TCO (toplam sahip olma maliyeti, tedarik zinciri riskleri, sürdürülebilirlik gibi temel unsurlar dikkate alınarak etkin bir satınalma yapılır.
  • TT Grup Şirketleri’nin rekabet gücüne katkı sağlanır.
  • Tasarruf ve maliyet odaklı hedeflerin dışında iç müşterileri olan Talep Birimlerine belli bir kalite ve optimum sürelerde satınalma hizmeti verilir.

Etik İlkeler

Satınalma süreçlerinde temel değerleri şeffaflık, doğruluk ve dürüstlük oluşturur. TT Grup çalışanlarının, paydaşlar ve tedarikçilerle olan ilişkileri başta aşağıda yer alanlar olmak üzere ayrıntıları Türk Telekom İş Etiği Kodu belgesinde belirtilen temel değerler üzerine kurulmuştur.

  • Satınalma süreçlerinin yasalara ve Şirket politikalarına göre yürütülmesine azami özen gösterilir.
  • Tedarikçilerin yasal mevzuat ve etik kurallarına riayet etmelerine özen gösterilir ve ihlal durumlarında gerekli bildirim ve uyarılarda bulunulur.
  • Şirketin ve tedarikçilerin insan sağlığı ve çevre politikalarına uygun hareket etmesine özen gösterilir.
  • Satınalma faaliyetleri kapsamında rakiplerle yasal ve etik kurallar çerçevesinde rekabet edilir.
  • Tedarikçilere, rekabet ve piyasa koşulları doğrultusunda adil ve eşit mesafede yaklaşılır.
  • Tedarikçi seçiminde adil ve objektif kriterlere göre değerlendirme yapılır.
  • Çıkar çatışmasından kaçınılarak, tedarikçilerle bireysel çıkar ilişkisine girmeden ilişkiler şeffaf ve adil bir zeminde yürütülür.

Yerli Üreticiden Tedarik

Satınalma birimleri teknik ve ticari değerlendirme dışında şirket stratejileri doğrultusunda tedarikçi seçimi yapabilmektedir.

Şirketimiz milli kaynaklarının ülke içerisinde kalması, yerli ürün ekosisteminin geliştirilebilmesi, yerli ürün tedarikinin aktif olarak sağlanabilmesi, yerli yatırım ve geliştirme faaliyetlerinin ve ülke içi istihdamın artırılması milli sorumluluğuyla büyük bir özveriyle tedarikin mümkün olduğunda yerli ve milli kaynaklardan yapılması konusunda stratejiler geliştirmekte ve uygulamaktadır.​

Sürdürülebilir Satınalma Yaklaşımı

TT Grup,  Türkiye pazar şartlarında tedarik sıkıntısı olmadığı takdirde, aşağıda belirtilen sürdürülebilirlik şartlarına uymaya, Türkiye pazarında istenen şartlara %100 uyan malzeme olmaması durumunda şartlara en yakın özellikte veya etiketlerin yerel alternatifini taşıyan ürünleri tercih etmeye özen gösterir.

Sürdürülebilir Satınalma yaklaşımının amacı, satın alma faaliyetleri ile TT Grup faaliyetlerinde genel olarak sürdürülebilirliği sağlamaktır, bu kapsamda çevre ve insan sağlığının korunması, doğal kaynak tüketiminin azaltılması, atıkların azaltılması önceliklendirilerek süreç yönetilir.​

Satınalma Sürecimiz

Tedarikçi İlişkilerimiz

Tedarikçi Yönetimi İlkeleri

Tedarikçi Yönetimi kapsamında;

  • Satınalma sürecindeki tedarikçi ilişkileri stratejisinin belirlenmesine ve uygulanmasına yönelik çalışmaların yönetilmesi,
  • TT Grup tedarikçi portföyünün oluşturulması ve yönetilmesi,
  • Yeni tedarikçi başvurularının alınması, değerlendirilmesi kabul/ret süreci,
  • Tedarikçi performanslarının değerlendirilmesi,
  • Tedarikçi performansı değerlendirme sonuçlarına göre alınacak aksiyonların belirlenmesi ve uygulanması,
  • Tedarikçi tesislerinde inceleme ve değerlendirme yaparak düzeltici/iyileştirici önerilerin geliştirilmesi

süreçleri uygulanır.

Tedarikçi yönetimi sürecinde temel ilkelerimiz:

  • Şeffaflık
  • Adil ve eşit mesafe
  • Saygı ve dürüstlük çerçevesinde iletişim
  • Fikri mülkiyet ve gizli bilgilerin saklanması​

Tedarikçi Segmentasyonu

Tedarikçi performans sürecinde tedarikçilerimiz

  • Stratejik
  • Operasyonel
  • İşlemsel

olarak segmente edilmektedir.

Tedarikçiler aşağıdaki kriterler göz önüne alınarak 3 Ana grup altında Segmente edilmektedir.

  • Harcama seviyesi
  • Tedarikçinin TTG müşterileri ile temas edip etmediği
  • Tedarikçi den alınan ürün/hizmetin kritikliği
  • Tedarikçinin TTG için özel ürün / hizmet geliştirip geliştirmediği
  • Tedarikçi değiştirme zorluğu
  • Tedarikçiye sipariş verme sıklığı​​​

Tedarikçi Performans Değerlendirme

Türk Telekom Grup olarak müşterilerimize kesintisiz ve üst düzey kalitede hizmet verme hedefi doğrultusunda, satınalma ekipleri de bu hedefi gerçekleştirebilmek için özveriyle çalışmaktadır.

Bu amaçla, hem şirketimiz faaliyetlerinin kesintisiz devamı hem de tedarikçilerimizle sürdürülebilir bir satınalma süreci yürütebilmek amacıyla tedarikçi performansının düzenli olarak izlenmesi çok önemli bir adımdır.

  • İş ihtiyaçlarının istenen düzeyde karşılanmasının sağlanması,
  • Tedarikçi performansını teknolojik gelişmeler ışığında sürekli artırılabilmek,
  • Tedarikçi gelişim alanlarını belirleyebilmek,
  • İhtiyaç durumunda iyileştirici/düzeltici önerilerde bulunabilmek

için yılda 2 kez periyodik olarak tedarikçi performans değerlendirme süreci işletilmektedir.​​​​​​​​​​​

Tedarikçi Adayı Başvuru Formu İhaleler ve Duyurular

​​​Türk Telekom Sürdürülebilirlik Çalışmaları​​​​​

Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak hedefiyle ofis uygulamalarını ve iş süreçlerini sürdü​rülebilir inovasyon prensiplerine göre dönüştüren Türk Telekom, bu sürece tüm çalışanlarını, onların ailelerini, tedarikçilerini ve müşterilerini de dâhil etmeyi, stratejisinin bir parçası olarak görmektedir.

İş Süreçlerinde Sürdürülebilirlik​​​​​

İş süreçlerindeki sürdürülebilirlik anlamında yüksek enerji tüketiminin toplum ve çevreye olan etkisinin bilincinde olan Türk Telekom, enerji kaynaklarının verimli kullanılması, yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaştırılması ve çevreye verilen olumsuz etkinin azaltılması amacıyla enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji alanlarındaki yatırımlara ve çalışmalara önem vermektedir. Bu kapsamda; alternatif enerji kaynakları çeşitlerinden güneş enerjisi ve rüzgâr enerjisi kullanımına yönelik çalışmaları ile karbon tasarrufu sağlamaktadır; enerji verimliliğini ve güvenilirliğini artırmak amacıyla, verimliliği düşük olan DC enerji ekipmanları yüksek verimli teçhizatla; santral dönüşüm/Fiberkentt projeleri ile enerji verimliliği düşük olan santraller, verimliliği yüksek olan yeni nesil santraller/outdoor ekipmanlarla ile değiştirilmektedir. Sistem odalarında bulunan klima cihazları yerine, yeni nesil, düşük enerji tüketimli Free-Cooling klimaların kurulumu ile karbon emisyonunu önlemektedir. Smart Metering projesi ile enerji tüketimi detaylı ve gerektiğinde anlık olarak takip edilebilmektedir; teknolojik ömrünü dolduran, teknik destek ve onarım yenileme hizmeti alınamayan eski nesil sistemler üzerindeki servisler yeni nesil transmisyon sistemleri üzerine aktarılarak bakım işletme kolaylığı, enerji tasarrufu, salon iyileştirilmesi sağlanarak hizmet kalitesi artırılmaktadır.

Karbon Saydamlık Projesi​​​​​

Önde gelen bir bilişim ve iletişim şirketi olan Türk Telekom, düşük karbonlu ekonomiyi destekleyen ürün ve hizmetler sunarak, sera gazı emisyonlarını azaltmaya çalışmakta ve düşük karbon salınımına sahip ürün ve hizmet çözümleri ile farklı sektörleri desteklemektedir. Sera gazı yönetimi ve iklim değişikliğiyle mücadele şirket için önemli konulardır ve şirketin genel stratejisine dahil edilmiştir. Türk Telekom 2010 yılında CDP (Carbon Disclosure Project / Karbon Saydamlık Projesi)’ye raporlama yapan ilk Türk telekomünikasyon şirketi olmuştur. 2011 yılında BIST100 içinden CDP’ye raporlamayı yapan şirketler arasında yapılan değerlendirmede, Türk Telekom metodoloji ve saydamlık açısından en iyi raporlama yapan iki şirketten biri olarak ödüllendirilirken 2012’de en iyi 5 şirket arasında yer almıştır.

Türk Telekom olarak yapısal değişiklikler ve şirket birleşmeleri nedeniyle ara verdiğimiz ve iklim değişikliği ile mücadele performansımızı yansıtan Karbon Saydamlık Projesi’ne (CDP) 2016 yılı itibarıyla tekrar yanıt vermeye başladık. Bu aşamadaki hedefimiz Türkiye’nin lider teknoloji ve iletişim şirketi olarak iklim değişikliği ile mücadelede sektörümüze örnek diğer sektörlerdeki şirketlere de kolaylaştırıcı olmaya devam etmek.

2016 yılı CDP yanıtımızda baz yıl olarak aldığımız 2015 yılına göre, gerçekleştirdiğimiz verimlilik ve azaltım projeleri ile karbon salım yoğunluğumuzu %16 azalttık. Aynı şekilde, Kapsam 1 ve 2’deki toplam karbon salımlarımız baz yıl olan 2015’e göre %6,5 azalma gösterdi. Paris Anlaşması’nın ortaya çıkaracağı yeni ekonomik düzen ve 2015 yılında Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalınma Hedefleri’ne paralel olarak iklim değişikliği performansımızı her geçen yıl iyileştirmeye çalışıyoruz. Bu kapsamda ortaya çıkardığımız her bir milyon TL’lik katma değer için 44 ton karbon salımı açığa çıkardık ve hedefimiz her yıl bu miktarı azaltmak. CDP kapsamında Kapsam 1-2 ve 3 salımlarımızı hesaplayarak yatırımcılarımız ile paylaşıyoruz.

Ofislerde Sürdürülebilirlik​​​​​

Ofislerdeki sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında bina/salon optimizasyon projeleri ile alan tasarrufu ve buna bağlı olarak soğutmada harcanan enerji tüketiminde ciddi azalma sağlanmaktadır. Bunların yanı sıra tasarruflu ampul kullanımı, ısı yalıtımı ve mantolama, toplu taşıma, bina otomasyonları, çevre dostu araç filosu, kâğıt geri dönüşümü, elektronik belge ve dokümantasyon sistemi (EDİTT), merkezi baskı sistemleri, e-öğrenme, telepresence ve video konferans kullanımı ile geri dönüşüm, tasarruf ve karbon salınımında azalma sağlanmaktadır.

Türk Telekom yalnızca kendi faaliyetlerini kontrol altına almakla yetinmeyip farkındalık yaratmak için çeşitli adımlar atmaktadır. Çevreci ürünler kapsamında e fatura uygulaması da müşterilerin karbon ayak izini azaltmaya yönelik fayda sunmaktadır.

DX Klima Dönüşüm projesi: Klima sistemleri, yeni nesil enerji verimli iklimlendirme sistemleri ile değiştirilmiştir. Bu dönüşümün bir sonucu olarak işletme maliyetleri ve enerji tüketim seviyeleri azalmıştır.

Türk Telekom ayrıca faaliyetleri nedeniyle oluşan sera gazı emisyonlarının azaltılmasını sağlayacak verimlilik ve tasarruf faaliyetleri yürütmekte ve yeni teknolojilere yatırım yapmaktadır.

Türk Telekom Teknoloji Merkezi ve Türk Telekom Esentepe Yerleşkesi “LEED GOLD Sertifikasını” aldı.​​​​​

LEED (Leadership in Energy and Efficiency Design / Enerji ve Çevre Dostu Tasarımda Liderlik), Amerika Birleşik Devletleri Yeşil Binalar Konseyi (USGBC) tarafından geliştirilmiş çevreye duyarlı yapı sertifikasıdır. LEED Sertifikası, dünyada ve Türkiye’de en çok tercih edilen sertifikadır.

Küresel ısınma ve temiz su arzı gibi çevresel sorunların giderek ciddi boyutlara ulaştığı günümüzde çevre dostu / sürdürülebilir bina oluşumları önemli bir hal almaktadır. Çevre dostu binalar sadece enerji ve su tasarrufu sağlamakla kalmayıp bina sakinlerinin sağlığına ve konforuna da büyük önem vermektedir.

Enerji ve Çevre Dostu Tasarımda Liderlik (LEED), ABD'deki Çevre Dostu Binalar Konseyi tarafından geliştirilir ve bir dizi kriteri gerçekleştiren binalar Leed Sertifikası almaya hak kazanır. Bugün LEED, dünyada en yaygın, en güvenilir ve en geçerli “Yeşil Bina Sertifika Sistemi”dir. Amacı, insana ve doğaya saygılı yeşil binalar ve yerleşkeler yaratarak dünyamızın daha yaşanabilir olmasını sağlamaktır.

İstanbul – Ümraniye Teknoloji Merkezi Binamız ve Esentepe A Blok Yerleşkemiz sertifika kriterlerine uygun tasarlanarak inşaat uygulamaları yapılmıştır. Bu sayede, Türk Telekom Ümraniye Teknoloji Merkezi ve Türk Telekom Esentepe Yerleşkesi “LEED GOLD Sertifikası” alarak dünyadaki sayılı ofis projeleri arasına girmeyi başarmıştır.

LEED Sistemi kapsamında Türk Telekom Teknoloji Merkezi ve Türk Telekom Esentepe Yerleşkesi projelerinde öngörülen sürdürülebilir stratejiler ve çözümlerden bazıları şunlardır;

Sera gazı emisyonlarını takip ve azaltma, iç mekan hava kalitesi, doğal aydınlatma, atık yönetimi, sıcaklık ve nem kontrolü gibi insan sağlığını direk etkileyen unsurlar göz önünde bulundurulmakta ayrıca bina inşaatlarında kullanılan yöntemler ile son kullanıcıya daha temiz bir ortam bırakılması sağlanmaktadır. Enerji ve su tasarrufunun yanında personelimizin sağlığına ve konforuna da katkıda bulunulmuştur.

Sürdürülebilir Arazi ve Lokasyon​​​​​

  • Türk Telekom Teknoloji Merkezi, Türk Telekom Esentepe ve Gayrettepe binalarında açık renk çatı kaplama malzemesi seçimi ile ısı adası etkisinin azaltılması amaçlanmıştır.
  • Binalarımız konum itibariyle yakın çevrede yürüme mesafesinde sosyal donatı ve imkanların bulunduğu gelişim yoğunluğu yüksek bir konumda bulunmaktadır.
  • Bina kullanıcıları ve ziyaretçiler için yeterli miktarda güvenli bisiklet parkları oluşturulmuş, bu sayede alternatif ulaşım desteklenerek bireysel araç kullanımı azaltılırken, spor imkanları oluşturulmuştur.

Su Verimliliği​​​​​

  • Bina da kullanılan su verimli ve konforlu ileri teknoloji ürünü su armatürleri kullanıcı konforundan ödün vermeden uluslararası standartlarda su verimliliği sağlamaktadır.
  • Binada, kullanılan verimli su armatürlerinden dolayı %40’ın üzerinde su tüketiminde azalma sağlanmıştır.

Enerji Verimliliği​​​​​

  • Proje kapsamında kullanılan tüm servis sistemlerinde enerji verimliliğine önem verilmiştir. Verimli aydınlatma armatürleri, verimli ısıtma, soğutma cihazları ile konfordan ödün vermeden giderler en aza indirebilecektir.
  • Projedeki aydınlatma armatürlerinin kurulu güç üzerinden %90’ından fazlası günışığı ve varlık sensörüne bağlı çalışacak şekilde tasarlanmıştır.
  • Proje kapsamında soğutma sistemlerinde ozon tabakasına zarar vermeyen, çevre dostu soğutucu akışkanlar tercih edilmiştir.

Malzeme ve Kaynaklar​​​​​

  • Binada kullanılan tüm inşaat malzemeleri sürdürülebilir ve çevre dostu özellikte olanları tercih edilmiştir.
  • Projede kat bazında geri dönüşüm noktaları oluşturulmuştur.
  • İnşaat sırasında çıkan atıkların ayrıştırılarak minimumda ağırlıkça %50’den fazlası yeniden kullanılmış veya geri dönüşüme gönderilmiştir.
  • Proje kapsamında %10’dan fazla oranda geri dönüşümlü içerik olan malzemeler kullanılmıştır.
  • Binanın inşaatında %20’den fazla oranda maliyet, nakliye ve çevrecilik açısından olumlu özellikler taşıyan yerel malzeme kullanılmıştır.

İç Mekan Kalitesi ve Kullanıcı Konforu​​​​​

  • Bu kapsamda binada inşaat esnasında iç mekânlarda kullanılacak yapı kimyasalları, (boya, astar, yapıştırıcı, macun vs.) içeriğindeki VOC (uçucu organik zararlı bileşik) oranlarının uluslararası limitlere uygun olanlarından tercih edilmiştir.
  • Binaların içerisine verilen taze hava oranları ASHRAE 62.1 standardının üzerinde tutularak, bina kullanıcılarının sağlıklı ve konforlu bir ortamda yaşamaları öngörülmüştür.
  • Isıtma ve aydınlatma sistemlerinde bireysel kontrole önem verilerek hem enerji tasarrufu hem de iç yaşam kalitesinin arttırılması hedeflenmektedir.
  • Bina tasarımında iç mekânda yerleşim yapılırken bina sakinlerinin dış mekânları oturdukları yerden rahatlıkla görebilmelerine dikkat edilmiştir.

Atık Yönetimi​​​​​

  • Şirketimizde, tehlikeli ve tehlikesiz atıkların yağmur veya yüzey suları ile temasından meydana gelebilecek kirliliğin önlenmesi için zemin geçirimsizliğinin sağlanması, suların drenajı amacı ile ızgara, kuşaklama kanalları ve benzeri toplama sistemlerinin oluşturulması zorunludur.
  • Her türlü atık ve artığı, çevreye zarar verecek şekilde, ilgili yönetmeliklerde belirlenen standartlara ve yöntemlere aykırı olarak doğrudan ve dolaylı biçimde alıcı ortama vermek, depolamak, taşımak, uzaklaştırmak ve benzeri faaliyetlerde bulunmak yasaktır.
  • Şirketimizin atık yönetimi ile ilgili diğer faaliyetleri ise, faaliyetlerinde atığın üretimini en az düzeye indirecek şekilde gerekli tedbirleri almak ve atıkların kaynağında ayrı toplanmasını sağlamak şeklindedir.
​​

Türk Telekom, stratejik hedefleri ile uyumlu bir iş sürekliliği yönetim yapısının hayata geçirilmesi için gerekli temel çerçeveyi çizmek ve prensipleri açıklamak amacıyla İş Sürekliliği Politikası Mart 2022 tarihinde güncellenmiştir.

İş Sürekliliği, müşterilerine sabit ses, mobil, veri, internet ve yakınsama alanında yenilikçi hizmetler sunan Türk Telekom, İş Sürekliliği Yönetimi'nin müşterileri, çalışanları, tedarikçileri ve kamunun geneli için kritik olduğuna ve sorumlu yönetim anlayışını​n bir parçası olduğuna inanmaktadır.

Türk Telekom’un ürün, servis ve süreçlerini kesintiye uğratabilecek olay ve felaketlere yönelik hazırlık organizasyonunun en üstünde stratejik seviye sorumluluk sahibi olarak yer alan İş Sürekliliği Komitesi, iş sürekliliği yönetim sisteminin şirket genelinde sahibidir.

Türk Telekom, İş Sürekliliği Organizasyonu, Politikası ve Yönetim Sistemi vasıtasıyla aşağıdakileri hedefler:

  • ​Acil durumda öncelikle çalışan, müşteri ve 3.kişilerin güvenliğinin sağlanması,
  • Entegre, pratik ve uygulanabilir İş Sürekliliği Yönetim Sisteminin geliştirilmesi,
  • İlgili yasal, düzenleyici mevzuat ve sözleşmelere İş Sürekliliği gereksinimleri açısından uyumun sağlanması,
  • Kritik servislere yönelik Risk Değerlendirme çalışmalarının yapılarak önleyici ve koruyucu tedbirler ile önlenebilecek felaketlerin oluşmadan engellenebilmesi,
  • Kritik servislere yönelik, organizasyonun hedefleri ile uyumlu iş sürekliliği çözümlerinin geliştirilmesi ve kritik servislerin kabul edilebilir zaman ve seviyelerde geri kazanılması için ilgili planlamaların yapılması,
  • İş sürekliliğine ilişkin kriz, iş kurtarma, acil durum yönetimi faaliyetlerinin hazırlık çalışmalarının merkezi olarak koordine edilmesi,
  • İş sürekliliğinin sağlanması ile şirketin itibar ve marka değerinin korunması
  • İş Sürekliliği Yönetim Sisteminin sürekli iyileştirilmesini
​​

Ayrıca, Türk Telekom sunduğu temel hizmet ve servisler için ISO 22301 Toplumsal Güvenlik- İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Sertifikalarına sahiptir.


​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​