Web sitemiz size daha iyi bir deneyim sağlamak adına yeni web teknolojileriyle hazırlandı. Sitemizi en iyi şekilde görüntülemek için tarayıcınızı güncelleyebilir ya da güncel başka bir tarayıcıyı deneyebilirsiniz.

KAPAT

Stratejik Satınalma Metodolojisi

İç Analizlerin Yapılması

Satınalma ve Tedarikçi Yönetimi Ekipleri ilgili kategorilere ilişkin yıllık harcama, geçmiş harcama verileri, tahmini veriler, mevcut tedarikçi bilgileri ve kontratlar doğrultusunda harcama analizi yapar. Satınalma ve Tedarikçi Yönetimi Ekipleri mevcut talepler ve tahmini veriler doğrultusunda ihtiyaç analizi yapar, taleplere ilişkin fırsatları belirler, talepleri standardize eder, önceliklendirmeleri belirler.

Tedarik Pazarı ve Maliyet Analizlerinin Yapılması

Satınalma ve Tedarikçi Yönetimi Ekipleri yapılacak önceliklendirme çerçevesinde yerel/global ekonomik değerlendirmeler, endüstriyel trendler, tedarikçi profil analizleri doğrultusunda ilgili kategorilere ilişkin pazar analizini periyodik olarak yapar. Ürün ve hizmetlerin toplam sahip olma maliyetlerini analiz eder, risk analizi yapar. Bu aşamada ürünlerin maliyet analizleri ve hedef maliyet hesaplamaları yapılır.

Üst Seviye Satınalma Stratejilerinin Oluşturulması

Satınalma ve Tedarikçi Yönetimi Ekipleri pazarın karmaşıklığı ve ürün/hizmetin alım hacmine göre kategori konumlandırması yapar, yapılan kategori konumlandırmasına göre üst seviye satınalma stratejilerini belirler. Satınalma ve Tedarikçi Yönetimi Ekipleri satınalma stratejilerine temel olacak olan kategori stratejilerini Talep Birimleri ile koordinasyon halinde oluşturur.

Detaylı Satınalma Stratejilerinin Oluşturulması

Satınalma ve Tedarikçi Yönetimi Ekipleri üst seviye kategori stratejilerini oluşturduktan sonra, her bir kategori için detay strateji ve yol haritasını belirler. Bu aşamada kaynak belirleme stratejilerini oluşturur, kısa ve uzun dönem uygulama planlarını hazırlar, tahmini kazanımları hesaplar. Bu aşamada Satınalma ve Tedarikçi Yönetimi Ekipleri kaynak yaratma sürecinde kullanılacak Sözleşmeler için stratejisini ve oluşturulacak Sözleşme tiplerini (kısa dönem, uzun dönem vb.) belirler.

Satınalma Stratejilerinin Uygulanması

Satınalma ve Tedarikçi Yönetimi Ekipleri oluşturdukları satınalma stratejileri doğrultusunda her bir kategori için satınalma kanalı stratejisini belirler. Stratejiye uyumlu olarak Tedarikçi seçiminin sağlanması için gerekli kaynak belirleme süreç hazırlığı yapılır. RFX ve/veya e-ihale için gerekli süreçler başlatılır, tedarikçi seçimi kriterleri belirlenir.