Sizin sorularınıza en hızlı şekilde cevap vermek için Sıkça Sorulan Sorular karşınızda. Sıkça Sorulan Sorular kapsamında Türk Telekom hiz​metleriyle ilgili birçok konuda, sorularınıza kolayca cevap bulabilirsiniz.

Müşterilerimize sunulan hizmetin kesintisizlik arz etmesi nedeniyle bakır hatların belirli periyotlarla düzenli olarak bakımdan geçirilmesi gerekmektedir. Ayrica, sabit ücret bir aboneyi konuşturmak için tesis edilmiş bulunan santral ve şebekeden o aboneye tahsis edilen devreye isabet eden kısımların yıllık amortismanını da içermektedir. Aboneye her an konuşma imkanını tanınması ve sistemin çalışır durumda tutulmasının maliyeti karşılığında sabit ücret alınmaktadır.

E-faturanızın ulaşmamasının çeşitli nedenleri olabilir. E-mail adresiniz sistemlerimiz üzerinde güncel olmayabilir, firewall ayarları nedeni ile e-fatura ulaşmıyor olabilir. Bu ve benzeri nedenlerden kaynaklanan e-fatura ulaşmama problemlerinizde 4441444 türk telekom müşteri hizmetlerini arayarak destek alabilirsiniz.

Faturalarda yer alan kdv ve öiv ilgili kanunları gereğince tahakkuk ettirilmekte olup, söz konusu vergilere ilişkin oranlarda yine kanun, kanun hükmünde kararname ve bakanlar kurulu kararları ile belirlenmektedir. Keza faturalarda tahakkuk ettirilen söz konusu vergiler tahsil edilip edilmediğine bakılmaksızın ait olduğu ayı takip eden ay içerisinde ilgili vergi dairesine yatırılmaktadır.

Aboneler, şahsen başvuruda bulunarak telefonlarının başkalarına devrini isteyebilir. Başvuru sırasında devir isteklerine ilişkin dilekçe ile nüfus cüzdanı veya nüfus cüzdanındaki kimlik bilgileri ile nüfus cüzdanı seri numarasının yer aldığı pasaport, kurum kimliği vb. Kimlik bilgisi görülerek fotokopisi alınmak suretiyle işlem yapılır. Devir isteklerinde, devir edecek olan ile devir alacak olanın birlikte başvurmaları gerekir. Bu Form'da/Devredilecek Numara Listesi'nde belirtilen hattı/hatları devralmayı ve devraldığım hata/hatlara ilişkin olarak bu formun imza tarihine kadar doğmuş ve bundan sonra doğacak olan tüm borçları ödemeyi kabul ve taahhüt ediyorum.

Eğer bağlı bulunduğunuz telekom müdürlüğünün santrali destekliyorsa(dijital) arayan numaraları görme özelliği olan (clip) özelliğinden yararlanabilirsiniz.bu özellikten yararlanmak için 444 1 444 nolu telefonu arayabilirsiniz.

Isdn pa aboneliği: -dosya transferi, -lan baglantilari, -görüntü haberleşmesi, -pc haberleşmesi, -internet servis sağlayıcıları ve -büyük şirketler için uygundur. Isdn ba aboneliği: -daha küçük ve orta ölçekli şirketler ve -ev aboneleri için uygundur.

Türk Telekom Ev Telefonu Online İşlemler kullanarak veya direkt olarak www.turktelekom.com.tr/ohm linkine tıklayarak telefon başvurusu, tarife paket değişikliği, arıza bildirimi, arıza durumu sorgulama, öneri, istek ve bilgi talepleri, güncel fatura bilgisi, tarife ve kampanyalarınızdan kalan hediye dakikaların görüntülenmesi, kredi kartı ile mevcut fatura ve geçmiş tarihli fatura ödeme, fatura bilgileri sorgulama, fatura adresi değişikliği, e-fatura talebi, müşteri bilgilerini görüntüleme/güncelleme ve wirofon işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Ayrıca cep telefonlarınız ile de www.turktelekom.com.tr/ohm linkine tıklayarak Türk Telekom Ev Telefonu Online İşlemler Uygulamasına ulaşabilir ve birçok işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Iphone ve Android tabanlı cep telefonları için özel uygulamalarımız hizmetinizde.

Türk Telekom Ev Telefonu Online İşlemler üye ekranlarından yada üye olmadan yapılan işlemler alanında bulunan fatura sorgulama ve ödeme sekmesinden kolayca ödeyebilirsiniz. Hemen ödeme yapmak için tıklayınız.  Ayrıca Türk Telekom ev telefonu faturalarınızı ödeyebileceğiniz tüm noktalar için tıklayınız.

Tarifenize ait detaylı yön ücretleri ve periyotları için tıklay​ınız.

Ev telefonunuz ile ilgili işlemin kodunu tuşlayarak aktif hale getirilen ve ev telefon hizmetini etkin kullanmanızı sağlayan işlemlerin tamamına kullanım kolaylıkları denmektedir.

Özel numaralar servisine bağlı kamu ve sosyal hizmetlere ait üç rakamlı acil ve özel servis numaraları, yedi rakamlı özel servis numaralarıni (444 xx xx), ve özel tarifeli telefon numaralarını (0900) aramak için ev, iş, ve cep telefonlari kullanılabilir. Tahsis edilen her bir numaranın en az 5 hat olarak tesis edilmesi koşulu aranmakta ve bu hususta bir taahhüt alınmaktadır.

Aile kart, ankesörlü telefonlarda kullanılan ve görüşme ücretini kayıtlı olduğu ev veya iş telefonunun faturasına ekleyen bir Türk Telekom hizmetidir. Türkiye çapında sayısı 70.000'i bulan ve üzerinde "tt aile kart" hizmeti verildiği belirtilen tüm ankesörlü telefonlarda kullanılır. Askerdeki oğlunuzu, üniversitedeki çocuğunuzu, para, ön ödeme, kontör alma gibi sorunlardan aile kart ile tamamen kurtararabilirsiniz.

Size özel şifresi ile tüm ankesörlü telefonlar, ev ve iş telefonlarından, dünyanın herhangi bir yerine telefon edebileceğiniz ve uzak mesafe aramalarınızda Türk Telekom 'un uygun tarifelerinden istediğiniz yerde faydalanmaya devam edebileceğiniz bir kartlı telefon hizmetidir. Tt kart ile istediğiniz ev ya da iş telefonundan görüşmelerinizi çok ucuza gerçekleştirebilirsiniz.

Türk Telekom ev telefonu aboneliği bulunan abonelerimiz, kendilerine ait ev telefonları üzerinden wirofon servisini aktifleştirerek servisten yararlanabilirler. Wirofon abonesi olan müşterilerimiz,interaktif sözleşme imzalamışlarsa online müşteri hizmetleri portali üzerinden yeni kullanıcı tanımlayabilir ve iptal edebilirler. Tüm kullanıcıların servisi kullanımdan dolayı oluşan görüşme ücreti, üzerine wirofon tanımlı olan ev telefonu faturasına yansıtılır.

Ev Avantaj 100, Ev Avantaj 200, Ev Avantaj 300, Ev Avantaj 600, Ev Avantaj Özgür, Ev Avantaj Akşam, Ev Avantaj Uzun

Adınıza kayıtlı telefon numaranızın kayıtlarda yer almamasını belirten bir dilekçe ile bağlı bulunduğunuz telekom müdürlüğüne müracaat etmeniz gerekmektedir.

Ev telefonu abonelerinin, 118 bilinmeyen numaralar danışma servisinde, telefon numaralarının; - kendi isim ve ünvanlari ile birlikte bir başka isim/ünvan altında, - kendi isim ve ünvanları yerine bir başka isim/ünvan altında, yayımlanmasına ilişkin istekleri için fazla neşir işlem ve ücreti uygulanır.

Bina içi tesisati standardını, size en yakın telekom müdürlüğümüzden ücretsiz olarak temin edebilirsiniz.

Müşterilerimizin abonelik fesih işlemlerini, Türk Telekom Ofis ve Grup Mağazalarına şahsen başvuru yaparak veya faks çekerek yapabilmesi mümkündür. İptal talebiniz, evraklarınız eksiksiz Şirketimize ulaştığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde fesih işlemi gerçekleştirilecektir.

Hattınızın iptali sonrasında varsa mülkiyeti Şirketimize ait cihaz/donanım/modem/kart ve benzeri ekipmanların iptal başvuru tarihi itibariyle yedi gün içerisinde size en yakın ofis veya Grup Mağazalarına teslim edilmesi gerekmektedir. Yedi gün içerisinde teslim edilmeyen cihaz/modem veya ekipmanların ücretleri son faturanıza yansıtılacaktır.

İptal talebiniz tamamlandıktan sonra tarafınıza iletilecek son faturanın takip edilerek ödenmesi gerektiğini bilgilerinize sunarız.

Faks ile abonelik fesih işlemleri yapmak isteyen müşterilerimizin, hizmet sahibine ait kimlik belgesinin fotokopisi, imzalı abonelik iptal dilekçesi ile birlikte eksiksiz 02122733125 nolu faks numarasına fakslanması ile de işlem için başvurulabilir. Faks iptal dilekçesinde "Abone Adı-Soyadı, T.C. Kimlik Numarası, Adres, İptal Edinmek İstenen Telefon/Hizmet Numarası, var ise E-Posta Adresi, Ulaşılabilecek Telefon Numarası" bilgilerinin bulunması ve imzalanması gerekmektedir .Bu nedenle iletişim bilgilerinin doğru ve güncel olmasına dikkat edilmelidir. Ayrıca güncel iletişim bilgilerinin (Cep Telefon ve sabit telefon numarası) dilekçede yer alması önem arz etmektedir.

İmzalı iptal dilekçeniz, Şirketimize eksiksiz ulaştığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde fesih işlemi gerçekleştirilecektir.

Abonelik feshi işlemini yalnızca abonelerimizin kendilerinin veya vekâletname ile yetkilendirdikleri kişilerin gerçekleştirebildiğini hatırlatmak isteriz.

Cumhuriyet savcılığına rahatsız edildiğinizi belirten bir dilekçe ile başvuruda bulunmanız gerekmektedir.Cumhuriyet savcılığının şirketimizden talebi halinde yapılan tespitler,mevzuatımız gereği ilgili savcılığa verilir.Tespit sonuçları aboneye bildirilmez.

Numaranızı Türk Telekom'a taşımak için size en yakın Türk Telekom Ofisine giderek gerekli evraklarla başvurmanız yeterli olacaktır. Bireysel aboneliklerde numarasını taşımak isteyen hat sahibi ya da vekalet verdiği kişi TC Kimlik numarası ve kimliği ile başvurarak talebi başlatabilecektir. Kurumsal Aboneliklerde ise Numara taşıma talebinde bulunmak için Yetkili kişinin kimlik, yetki belgesi ve imza sirküleri ile birlikte başvurması yeterli olacaktır. Numaranızı Türk Telekom'a taşımak için başvurunuz onaylandıktan sonra mevcut operatörünüzden aldığınız tüm hizmetlerin iptali için herhangi bir başvuru yapmanıza gerek yoktur.

Numara Taşıma işleminde taşıma süresi maksimum 6 gündür.

Numara taşıma işleminde herhangi bir ücret alınmamaktadır.

Numara taşıma işleminde herhangi bir sayı sınırlaması yoktur.

Numara taşıma sürecinde mümkün olduğunca en az süre kesinti olması amaçlanmaktadır. Başvuruda belirtilebilecek tarih ve zaman aralığı dikkate alınarak minimum sürede taşıma yapılmasına çalışılacaktır.

  • Taşınması talep edilen numaranın başka bir aboneye ait olması.
  • Numarasını taşımak isteyen abonenin, mevcut işletmecisinden numarasının değiştirilmesi talebinin bulunması.
  • Numarasını taşımak isteyen abonenin kimlik bilgilerinin, kimlik bilgisini ispat edemeyecek derecede yanlış veya eksik olması.
  • Taşınması istenen numaraya ait daha önceden başlatılmış ve devam eden taşıma işleminin bulunması.
  • Numarasını taşımak isteyen abonenin, mevcut işletmecisinde abonelik sözleşmesinin devrine veya iptaline ilişkin yazılı talebinin bulunması.
  • Taşınma talebinde bulunan abonenin numaranın tahsisli olduğu işletmeci ile ilk abonelik sözleşmesini imzaladığı tarihten itibaren üç ay geçmemiş olması.

Mevcut işletmecinize taahhüt ya da borcunuz olması numaranızı taşımaya engel değildir.

Önemli Hatırlatmalar:

Numaranızı taşımanız durumunda verdiğiniz otomatik ödeme talimatını iptal etmeniz gerekecektir.

Son fatura kesim tarihinizden Numara taşıma başvurusu ile geçiş yapılan tarihe kadar ki sürede yaptığınız görüşmeler eski operatörünüz tarafından son defa faturalanacaktır.

Faturanızın son ödeme tarihi geçtiği halde ödenmemesi durumunda hizmetin sunumu kısıtlanabilir ya da durdurulabilir.

Hat kısıtlama/durdurma işleminden önce aboneye bilgilendirme yapılmaktadır.

Hattın kısıtlanmasına/durdurulmasına neden olan faturalar ödendikten sonra hizmetin sunumuna devam edilir.

Kısıtlanmış/durdurulmuş olan hatlar için Açma-Kapama ücreti işlem başına vergiler dahil 59 TL'dir.

Bir takvim yılındaki "borç nedeniyle" ilk açma-kapama işlemi için söz konusu ücret faturanıza yansıtılmayacaktır.

Faturanızın son ödeme tarihi; otomatik ödeme ve/veya e-fatura talimatınız olup olmaması, tarife paket ücreti gibi çeşitli kriterlere göre ayın 15-30. günleri arasında verilmektedir.

Daha önce son ödeme tarihleri ayın 20-30'u arasında verilmekteydi. Ancak, son ödeme tarihlerinin bu dar süreye yığılması nedeniyle ödeme kanallarında yoğunluklar yaşanmaktaydı. Sözkonusu yoğunluğun azaltılarak sizlere daha etkin ve kaliteli hizmet verebilmek amacıyla daha geniş bir tarih aralığında dağılım gösterecek şekilde son ödeme tarihlerinde güncelleme yapılmıştır.

Evet. Son ödeme tarihinizi çağrı merkezi, ofis, bayilerimizden başvurarak veya Türk Telekom Ev Telefonu Online İşlemler'e üye girişi yaparak fatura işlemleri menüsünden gerçekleştirebilirsiniz. Son ödeme tarihi olarak her ayın 15 – 29. Günleri arasından olmak üzere dilediğiniz tarihi seçebilirsiniz.