Faydalı Bilgiler ve Araçlar

Devir başvurularınızı Türk Telekom Ofis ve Bayilerinden yapabilirsiniz. Devir işlem başvurusu sırasında; devir eden hat sahibi ile devir alacak olan yeni hat sahibinin birlikte bulunması gerekmektedir.

Devir başvurularınız için gerekli belgeler:

1- Bireysel Müşteriler 

  • Devir Eden Kimlik Fotokopisi* (Nüfus Cüzdanı, Ehliyet ve Pasaport) 
  • Devir Alan Kimlik Fotokopisi* (Nüfus Cüzdanı, Ehliyet ve Pasaport)

2- Kurumsal (Tüzel) Müşteriler**

İşlemi yapan şirket yetkilisi ise (sirküde imzası var ise);

  • İmza Sirküsü
  • Vergi Levhası
  • Faaliyet Belgesi
  • Ticaret Sicil Gazetesi 
  • Şirket yetkilisinin Kimlik Fotokopisi* (Nüfus Cüzdanı, Ehliyet ve Pasaport) 

İşlemi yapan şirket vekili ise;

  • Vekaletname (Tam yetkili vekaletname yada içerisinde Türk Telekom ibaresi geçen vekaletname)
  • Vergi Levhası
  • Faaliyet Belgesi
  • Ticaret Sicil Gazetesi
  • Şirket vekilinin Kimlik Fotokopisi* (Nüfus Cüzdanı, Ehliyet ve Pasaport)

* Kimlik Belgesinde TC Kimlik Numarası olmalıdır.

** Tüzel Devir işlemi ilgili belgeler "devir alan" şirket için gerekli belgelerdir. Devir eden şirket ise; yetkili için imza sirküsü, vekil için ise vekaletname yeterlidir.

Devir başvurusu için 129 TL (vergiler dahil) ücret, ilk faturanıza yansıyacaktır.​

29 Kasım 2023 Milletlerarası Kademe Değişikliği

29 Kasım 2023 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere ev/iş telefonundan, Milletlerarası 1.2.3.4. kademelerde yer alan ülkelerde kademe değişikliği yapılacaktır.

Taahhütlü müşterilerimiz 1.kademe değişikliğinden taahhüt süresi boyunca etkilenmeyecektir. Taahhüt kapsamında olmadıkları için 2. 3. 4. Kademede gerçekleşecek ülkelerin kademe değişikliğinden taahhütlü/taahhütsüz tüm müşterilerimiz etkilenecektir.

Ülkelerin yeni kademe bilgileri için tıklayınız.


BİREYSEL WEB DUYURUSU:

Ev Telefonu Tarife ve Görüşme Yön Ücretleri Düzenlemesi

Türk Telekom Ev Telefonu tarife ücretlerinde ve şehir içi / şehirler arası / yurt içi GSM / STH / 3 haneli numaralar / milletlerarası 1.2.3.4. kademe PSTN & GSM / uydu yönü arama ücretlerinde 29 Kasım 2023 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere güncelleme yapılacaktır.

Aynı tarih itibarıyla, yurtdışı aramalarında 1. 2. 3. 4. Kademede yer alan ülkelerde kademe değişikliği uygulanacaktır. Taahhütlü müşterilerimiz 1.kademe değişikliğinden taahhüt süresi boyunca etkilenmeyecektir. Taahhüt kapsamında olmadıkları için 2. 3. 4. Kademede gerçekleşecek ülkelerin kademe değişikliğinden taahhütlü ve taahhütsüz tüm müşterilerimiz etkilenecektir.

2. 3. Ve 4. Kademe milletlerarası görüşmeler hariç, bahse konu tarife fiyatı güncellemelerinden, sadece taahhütsüz müşterilerimiz etkilenecek olup taahhütlü müşterilerimiz taahhüt süreleri boyunca tarife fiyat değişikliğinden etkilenmeyecektir. Taahhütsüz müşterilerimiz, avantajlı kampanyalarımıza katılarak fiyat değişikliğinden etkilenmeden (2. 3. 4. Kademe milletlerarası görüşmeler hariç) kullanımlarına devam edebilirler.

Güncellenen tarifeler için tıklayınız.

Ev Telefonu Tek Seferlik İşlem Ücretleri Güncellemesi 29 Kasım 2023

29 Kasım 2023 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere ev telefonu nakil, devir, hat dondurma ve borçtan hat kapama işlem ücretlerimiz vergiler dahil 129,00 TL olarak güncellenecektir.

Ev Telefonu Uydu Yönü Ücretleri Düzenlemesi

Türk Telekom Ev Telefonu müşterilerinin uydu yönü ücretlerinde 29 Kasım 2023 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere fiyat güncellemesi yapılacaktır.

29 Kasım 2023 tarihinden itibaren geçerli olacak ücretleri görmek için tıklayınız.



Bireysel Ev Telefonu Tarife ve Görüşme Yön Ücretleri Düzenlemesi

Türk Telekom Ev Telefonu Bireysel tarife ücretlerinde ve şehir içi, şehirler arası, yurt içi GSM, STH, 3 haneli numaralar ve milletlerarası 1.2.3.4. kademe PSTN ve GSM yönü arama ücretlerinde 29 Haziran 2023 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere güncelleme yapılacaktır.

Bahse konu tarife fiyatı güncellemelerinden, s​adece taahhütsüz müşterilerimiz etkilenecek olup taahhütlü müşterilerimiz taahhüt süreleri boyunca tarife fiyat değişikliğinden etkilenmeyecektir. Taahhütsüz müşterilerimiz de avantajlı kampanyalarımıza katılarak tarife fiyat değişikliğinden etkilenmeden kullanımlarına devam edebilirler.

10 Temmuz 2023 tarihinden itibaren geçerli olacak ücretleri görmek için tıklayınız​.​

29 Haziran 2023 tarihinden itibaren geçerli olacak ücretleri görmek için tıklayınız​.​

Bireysel Ev Telefonu Tek Seferlik İşlem Ücretleri Güncellemesi 29 Haziran 2023

29 Haziran 2023 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere ev telefonu nakil, devir, hat dondurma ve borçtan hat kapama işlem ücretlerimiz vergiler dahil 99 TL olarak güncellenecektir.

Bireysel Ev Telefonu Uydu Yönü Ücretleri Düzenlemesi

Türk Telekom Ev Telefonu Bireysel (PSTN) müşterilerin uydu yönü ücretlerinde 29 Haziran 2023 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere fiyat düzenlemesi yapılacaktır.

29 Haziran 2023 tarihinden itibaren geçerli olacak ücretleri görmek için tıklayınız​.​

Ev Telefonundan Yurtdışı Arama Yönlerinde Ülke Kademe Değişikliği Bilgilendirmesi

30.05.2022 tarihi itibariyle yurtdışı aramalarınızda 3.kademede yer alan Suriye ve Fas ülkeleri 4.kademede yer alacaktır. Taahhütlü müşterilerimiz kademe değişikliğinden taahhüt süresi boyunca etkilenmeyecektir.

Ocak 2023 İtibarıyla Tüketici Hakları Yönetmeliği kapsamında ödenmemiş fatura nedeni ile hizmetin kısıtlanması, kapanması ve borç nedeniyle sözleşme feshi süreçlerinde yapılan güncellemeler

Ödenmemiş Fatura Nedeni ile Hizmetin Kısıtlanması, Kapanması ve Borç Nedeniyle Sözleşme Feshi Süreçlerinde Yapılan Değişiklikler

Ödenmemiş Fatura Nedeni ile Hizmetin Kısıtlanması, Kapanması ve Borç Nedeniyle Sözleşme Feshi

Müşterilerin almış olduğu hizmete ait faturasının borcunu faturada belirtilen son ödeme tarihinde ödenmemesi halinde son ödeme tarihinden itibaren asgari 10 gün içinde müşteriler öncelikle bilgilendirilerek hizmeti kısıtlanır. Ev telefonu hizmetinin kısıtlanması sürecinde giden aramalara kapatılmaktadır.

Hizmetin kısıtlanması akabinde borcun ödenmemesi halinde kısıtlama sonrası asgari 4 gün içerisinde müşteri hizmeti tamamen durdurulacaktır. Ev telefonu hizmetinin durdurma sürecinde giden ve gelen aramalara tamamen kapatılmaktadır. Hizmetin durdurulma sürecinde cihaz bedeli/kullanım ücreti, telsiz kullanım/ruhsatname ücreti gibi paket/kampanya ücreti dışında ücretler tahsil edilecektir.

Hizmetin kısıtlama/durdurma işleminden makul süre önce müşterinin iletmiş olduğu iletişim bilgilerine göre sms ile bilgilendirme, e-mail ile bilgilendirme veya sesli yanıtlama yöntemi bilgilendirmeler yapılmaktadır. İlgili bilgilendirmelerde, “Hizmetin kısıtlanma ve durdurulma tarih aralığı bilgisi ve hizmet kapama ücret bilgisi” yer almaktadır.

Ödenmemiş faturadan dolayı erişimi kullanıma kısıtlanan/durdurulan hizmetler için “Hizmetin Açma/Kapama “ücreti işlem başına vergiler dahil 99 TL'dir. Bir takvim yılındaki "borç nedeniyle" ilk açma-kapama işlemi için söz konusu ücret yansıtılmamaktadır.

Kısıtlamaya/durdurmaya neden olan faturaların sözleşme feshinden önce ödenmesi durumunda 24 saat içinde gelen ve giden aramalara açık hale getirilerek kullanıma açılır.

Müşterilerin ani kullanım artışı, suiistimal riski, abonelik üzerinden dolandırıcılık vb. işlemler nedeniyle yapılan kısıtlamalar, bu kapsam dışında değerlendirilmektedir.

Kapatılan hizmetlerin sözleşmeleri ise, yapılan son uyarılar sonrası halen ödeme yapılmadığı durumda yasal takip başlatılmak üzere feshedilebilmektedir. Sözleşmenin borç nedeniyle feshi durumunda, sözleşme kapsamında bulunan taahhüt, avantaj bedelleri, indirimler ve diğer ek hizmetlere ait ücretler var ise ayrıca faturalandırılmaktadır.

Son ödeme tarihi geçmiş faturalara aylık %2,5 gecikme faizi uygulanmaktadır.

​​​​

  • Numara taşınabilirliği; abonenin numarasını değiştirmeden hizmet aldığı işletmeciyi, bulunduğu fiziksel konumu ve/veya aldığı hizmetin türünü değiştirebilmesi anlamına gelmektedir.
  • Alıcı işletmeci, Verici işletmeciden kendisine numara taşınan veya taşınma sürecinde olunan işletmeciyi ifade eder.
  • Verici işletmeci, işletmecinin kendisinden başka bir işletmeciye numarasının taşınması veya taşınma sürecinde olunan işletmeciyi ifade eder.

Şirketimize numarasını taşımak isteyen müşteriler Türk Telekom Ofis ve Bayilerinden, www.turktelekom.com.tr , MOIM , 6606 SMS kanali ve diger dijital kanallardan, numara tasima talebinde bulunabilmektedirler.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​
  • Başvurunun Verici İşletmeciye iletilmesi: Numara Taşıma başvurusu müşteri tarafından numarasının taşınmasını istediği alıcı işletmeye yapılması gerekmektedir. Alıcı işletmeci, kendisine numara taşıma başvurusu yapıldıktan sonra maksimum 2 gün içerisinde verici işletmeciye başvuruyu iletmekle yükümlüdür. Bu noktada yapılan numara taşıma başvurularının bekletilmeden sistemlere girişlerinin yapılması önemlidir.
  • Başvuru Cevabının Alıcı İşletmeciye İletilmesi: Alıcı işletmeci tarafından iletilen başvuru (form ve varsa dokümanlar) NTS üzerinden verici işletmeciye ulaşır. Verici işletmeci başvuru kendisine ulaştıktan sonra maksimum 2 gün içerisinden başvuru cevabını yine NTS üzerinden alıcı işletmeciye iletmek ile yükümlüdür.
  • Taşıma İşleminin Tamamlanması: Numara taşıma işlemleri alıcı işletmeciye verici işletmeci tarafından cevap iletildikten sonra minimum 1 maksimum 2 gün içerisinde tamamlanmalıdır.

Kurumsal aboneler için sabit numara taşıma talep formu için tıklayınız.

Bireysel aboneler için sabit numara taşıma talep formu içintıklayınız.

Numara taşıma usul ve esasları içintıklayınız.

Telekomünikasyon sektörüyle ilgili seçilmiş bazı terimlerin tanımlarına Bilgi Bankamızdan ulaşabilirsiniz.

Mobil sistemlerde üçüncü nesil. Yüksek hızda veri iletimi ve tam hareketli video, video konferans ve internet erişimi gibi daha fazla destekleyici multi medya uygulamaları sağlar. Bakınız "UMTS".

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir veritabanından aldığı yönergeler doğrultusunda gelen çağrıları tanımlayan ve cevaplayan, sonra da bu çağrıları bir operatör veya aracıya yönlendiren özel bir telefon sistemi.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Kısa banttan ya da çevirmeli internet erişiminden 50 kat daha fazla transfer hızı anlamına gelen, internete ve diğer popüler multi medya ve veri hizmetlerine 2 ila 6 Mbps hızında ağ erişimi sağlamak için erişim kanalı kullanan veri transferi teknolojisi.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Telefon görüşmelerini düzenleyen ve aranan numaraya veya bir sonraki anahtara yönlendiren bir aygıt. Ayrıca faturalama ve kontrol amaçlı bilgi kaydı yapabilirler.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Aynı ya da farklı kişiler tarafından kullanılan iletişim ağlarının, bir kişinin ağlarının ya da hizmetlerinin kullanıcılarının, aynı ya da farklı bir kişinin ağlarının veya hizmetlerinin kullanıcıları ile iletişim kurmasına ya da farklı bir kişi tarafından sağlanan hizmetlere erişim sağlamasına izin vermek için bağlanması.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Hat başına elde edilen aylık ortalama geliri hesaplar. Bu miktarı hesaplamada kullanılan yöntem operatörler arasında farklılık gösterebilir.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Her bir kullanıcıdan elde edilen aylık ortalama geliri hesaplar ( Bir cep telefonu hattı kullanıcısından elde edilen gelir gibi).

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Veri, metin, ses, video ve multi medya sinyallerinin ağ erişim noktaları arasında 155 Mbps ye varan hızlarda eş zamanlı olarak iletilmesine izin veren yüksek hızlı dijital iletişim çoklama ve yönlendirme teknolojisi. ATM daha iyi yerel bölge ara bağlantılar ağı, PABX ara bağlantısı, veri iletimi ve esnek bant genişliği sağlar.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir cep telefonunun başka bir veya birden fazla telefonla gerçek zamanlı, sesli iletişimine izin veren, müşterinin sesinin duyulması için telefonun üzerindeki bir tuşa basmasını ve karşı tarafı dinlemek için tuşu serbest bırakmasını gerektiren bir cep telefonu teknolojisi.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Hücre içinde cep telefonlarıyla radyo sinyalleri aracılığıyla iletişim kurulmasını sağlayan bir mobil iletişim ağının her hücresindeki sabit alıcı-verici aygıtı.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

İkili bir verinin en küçük birimi.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir sağlayıcıyı, yüksek hızlı erişim hizmeti sağlamak için nihai kullanıcıya bağlayan Türk Telekom ekipmanına erişim. Bu tür erişim, iletim kapasitesi açısından ikili hızda erişim sağlaması ve operatörün, erişim sağlayıcısı olarak, ekipmanın doğrudan erişim kanalına bağlanmasının yanı sıra nihai kullanıcı tarafında sunulan ara yüz gibi teknik detaylar konusunda karar vermesi yönünden toplu erişimden farklılık gösterir.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir veri iletim hız birimi.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Kullanıcı gruplarına, bir kuruluş içinde ya da diğer kullanıcı grupları arasında özel bir santrale gerek duymadan PBX anahtar benzeri işlevler sağlayan kamu santralleri tarafından sunulan gelişmiş bir telefon hizmeti.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Genellikle veri belleğini ya da transferini ölçmede kullanılan ikili veri birimi.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Kişi bir arama yaptığı zaman belli mekanlardaki telefon hatları üzerinden gönderilen bir kod. Bu kod aramayı yapan kişinin numarasını içerir. Bazı modemler bu kodu anlayabilir ve müşteri telefona cevap vermeden arayanın kimliğini müşteriye bildirebilir.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Arayan Abonenin Numarasının Görünmemesi

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir bilgisayarın gelen aramaları kabul ederek ve uygun yerlere yönlendirerek bir çağrı merkezi görevini yerine getirmesini sağlayan sistem.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Kişinin bir telefon görüşmesi yaptığı sırada gelen ikinci bir aramanın olması durumunda alınan uyarı sinyali.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Kullanıcının bir telefonu alternatif bir yerde çalmak üzere programlamasına izin veren bir özellik; çağrı yönlendirme her zaman ya da belli bir telefonun meşgul olduğu ya da cevap vermediği durumlarda olduğu gibi sadece önceden belirlenen zamanlarda geçerli olabilir.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Fiziksel bir iletişim hattını birkaç sanal kanala bölen bir veri taşıma protokolü. X25 paket anahtarlama ve ATM arasında bir teknoloji kanalı

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir ses seviyesi hattından daha az veya eşit veri transfer hızı sağlayan bir kanal. Geniş bant veri transfer hızları ile karşılaştırın.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

0 ve 1'den oluşan ikili sayıları temsil eden bağımsız elektronik ya da optik titreşimler aracılığıyla bilgiyi depolama, işleme ve iletme yöntemi. Dijital iletim ve anahtar teknolojileri daima değişen analog sinyallere karşılık bilgiyi temsil eden bir dizi titreşimi kullanır. Analog ağlara kıyasla dijital ağlar daha fazla kapasite, otomatik hata düzeltme, hattın dinlenmesine karşı koruma hizmetleri sağlar ve daha az müdahaleye izin verirler. Sinyaller iletim için sayılara kodlanır.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir ağın abonelerinin, başka bir operatörün kapsama alanında, kendi cep telefonları ve numaralarını kullanmalarına izin veren bir mobil iletişim özelliği.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bakınız "xDSL".

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir telefon şirketinin merkez noktasında, pek çok müşteri DSL bağlantısını yüksek hızlı tek bir ATM hattına bağlamak için kullanılabilen bir ekipman.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Birkaç bağımsız dijital bilgi akışının aynı optik kablo üzerinde bir arada bulunmasına izin veren bir teknik.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Küresel Gelişim İçin Arttırılmış Veri Hızı

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Aboneyi en yakın anahtara ya da yoğunlaştırıcıya bağlayan ağ elemanı. Genellikle kapalı devre şeklini alan bir çift bakır telden oluşan ve ayrıca fiber optik kabloları, mikrodalga bağlantıları ya da diğer teknolojileri kullanabilen bir erişim kanalı.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir operatör tarafından kendi ağı içinde sonlanan, gelen çağrılar için alınan ara bağlantı ücreti.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Birkaç bilgisayarın genellikle eşeksenli bir kablo üzerinden veri transferine izin veren yerel bölge ağı.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Belirlenmiş bir frekans dizisi. Frekans, bir dalganın (örneğin bir elektromanyetik dalga) saniyede başlangıç noktasından bitiş noktasına kadar tam bir daire çizecek şekilde bir ileri bir geri sallanma sayısı demektir.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir veri iletim hız birimi. Saniyede bir Gbps saniyede bir milyar bite eşittir.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

İçerik gerektiren yüksek iletim hızı konusunda bir iletişim hizmeti (video iletimi gibi).

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Abone, bir numarayı arayıp meşgul sesi duyduğunda, R5'i tuşlamaya davet edilir. Aranan hat müsait olduğunda, sistem aboneyi arayıp bağlantıyı sağlayacaktır.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Nihai kullanıcılara küçük ve kolay taşınabilir uçbirimler ile erişilebilir olan uydular aracılığıyla, milletlerarası, bölgesel ya da küresel kapsama alanı sağlayan kişisel iletişim sistemi.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Hem yüklemeler hem de indirmeler için eşit bant genişliği sağlayan ve her iki yönde de 2.3mbits/s maksimum bit hızında veri taşıma hizmeti.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Avrupa İletişim Standartları Enstitüsü tarafından kurulmuş, genellikle mobil iletişim trafiğini sabit ağlara bağlamak için kullanılan santral sistemlerini pas geçerek baz istasyonlarının doğrudan internete bağlanabildiği, GSM-bazlı, paket anahtarlamalı veri iletim teknoloji standardı. GPRS, mobil iletişim hizmetleri kullanıcılarına GSM'den 10 kata kadar daha hızlı olmasının yanı sıra, neredeyse anında ve daimi bağlantı ile daha iyi veri erişim olanakları sağlar.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Avrupa İletişim Standartları Enstitüsü tarafından standardize edilmiş, tüm Avrupa'da, Japonya'da ve çeşitli diğer ülkelerde kullanılmakta olan dolaşım ile dijital iletim ve hücresel ağ yapısına dayanan bir dijital mobil iletişim sistemi. GSM sistemleri 900 Mhz ve 1800 Mhz frekans bandında faaliyet gösterir.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bakınız "GSM".

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Aboneyi en yakın anahtara ya da yoğunlaştırıcıya bağlayan ağ elemanı. Genellikle kapalı devre şeklini alan ve bir çift bakır telden oluşan ve ayrıca fiber optik kabloları, mikrodalga bağlantıları ya da diğer teknolojileri kullanabilen bir erişim kanalı.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Çoklu ağlar arasında iletişim kurmak için internette kullanılan protokol.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

İnternet protokolü üzerinden erişilebilir kapalı,şifreli bağlantılar ağı.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Uçtan uca dijitalizasyon ve standardize edilmiş bant dışı sinyalizasyona dayanan, tek bir erişim kanalı üzerinden aynı anda iki bilgi akışı ( ses, metin, veri ya da grafik) iletme kapasitesine sahip bir iletim sistemi.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Entegre Hizmetler Dijital Ağı - Temel Erişim; 2 ses ve 1 sinyalizasyon kanalından oluşur.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Entegre Hizmetler Dijital Ağı - Birincil Erişim; 30 ses ve 1 sinyalizasyon kanalından oluşur.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Sağlayıcıları aracılığıyla internete ve diğer bilgisayar bazlı bilgi ağlarına erişim sağlayan bir şirket.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Özellikle büyük bir kuruluş ya da şirket içinde, bilgi yönetimi ve işlemenin tüm yönleriyle ilgilenen geniş bir alan.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir X.25 ağı içinde uçbirimler arasında ikili dosyaların transferine olanak sağlayan bir protokol.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

İnternet Protokol Televizyonu: Bir geniş bant bağlantısı üzerinden iletim sağlayabilen, bir ağ altyapısı üzerinden internet protokolü kullanarak dijital televizyon hizmetlerinin sağlandığı sistem.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Kullanıcıya seçenek sunmak için, genellikle telefon hatlarında, önceden kaydedilmiş bir sesli mesaj veri tabanı kullanan iletişim sistemi.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Kayıtlı hat, operatör ve müşteri arasında geçerli ve etkili bir abonelik sözleşmesi bulunan hat anlamına gelir.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir veri iletim hız birimi. Bir Kbps 2(10) bpse eşittir.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Abonenin özel kullanımı için iki veya daha fazla yere bağlanması için kiralanmış ses ve veri devreleri.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Dosya, program, yazıcı ve yüksek hızlı modemler gibi çeşitli aygıtların paylaşımı amacıyla, kişisel bilgisayarlar, iş istasyonları, dosya sağlayıcıları ve yerel bir ortamdaki diğer bilgisayarlı aygıtlar arasında bağlantı sağlamak için tasarlanmış kısa mesafeli veri transfer ağı. Yerel bölge ağları, merkezi olmayan bir iletişim yönetimine sahip olabilir, ya da paylaşılan dosya ve programlardan oluşmuş, merkezi bir kaynak sağlayan özel bilgisayarlarıveya dosya sunucularını içerebilir.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir veri iletim hız birimi. Bir Mbps 2(20) bpse eşittir.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Genellikle veri belleğini ya da transferini ölçmek için kullanılan bilgisayar veri birimi.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir frekans ölçüm birimi. Bir MHz saniyede 1,000,000 titreşime eşittir.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Kullanıcıların resim, sesli ve görüntülü videolar gibi çeşitli multi medya içeriği barındıran mesajları, gerçek zamansız bir iletimle gönderip almalarını sağlayan, gelişmiş kablosuz terminaller için belirlenmiş bir standart.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Abonelerin servis sağlayıcılarını değiştirdiklerinde kendi cep telefonu numaralarını kullanmaya devam etmelerine izin veren bir hizmet.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Ağ donanımı ve ilgili donanımlar müşterinin hesabındayken,( on the client's boks) bir ağ ortamı için faaliyet desteğinin sağlanması ve idaresi.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Müşteri hareketliliğinin bir ölçüsü. Genellikle aylık bazda hesaplanan, abone başına ortalama görüşme dakikası.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Ağ trafiği akışını hızlandırmak ve idare edilmesini kolaylaştırmak için kabul edilmiş standartlarda bir teknoloji. MPLS her biri birer etiketle tanımlanmış bir dizi paket için belli bir yol çizilmesini içerir; böylece paketi bir sonraki noktaya iletmek için yönlendiricinin adresi araması için harcaması gereken zamanı kurtarır.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Müşterilerin aboneliklerini sonlandırmasının bir sonucu olarak abonelik iptallerinden kaynaklanan müşteri devir hızı ölçüsü; müşterilerin rakip operatörlere geçmesi; ücret ödememeleri sebebiyle hizmet sağlayıcısının servisleri sonlandırması; ve mobil iletişim hizmetleri konusunda, ön ödemeli kartların kullanım sürelerinin dolması.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Diğer bir şirketin ağını kullanarak mobil hizmetler sunan şirket.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

IP/MPLS protokol bazlı, dijital paket anahtarlamalı ağ.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Kuzey Avrupa ülkeleri cep telefonu ve çoğunlukla 450MHz bandında faaliyet gösteren birinci nesil mobil ağların ilklerinden biri.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Temel iletişim ekipmanları ya da bilgisayarların ağa erişebildiği bir nokta sağlayan ağ elemanı. Kapalı devre ağlarda nodelar anahtar sistemidir. Paket anahtarlamalı ağlarda genellikle bilgisayarlardır.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir kullanıcı veya ağdan, telefon hattı kullanan diğer bir ağa bağlantı.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir operatörün ağında veya bir müşterinin özel ağında başından sonuna kadar bekleyen çağrılar.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Türkiye'nin Marmara Bölgesi'nde yaşanan 1999 depremi sonrasında, bölgenin bayındırlık hizmetlerine fon sağlamak için Türkiye'de tüm mobil iletişim hizmetlerine uygulanan bir vergi. Esasen verginin 2000 yılı sonuna kadar uygulamada kalması planlanmış, iki kez süresi uzatılmış ve 1 Ocak 2004'te 5035 Sayılı Kanun'un kabul edilmesiyle vergi sürekli kılınmıştır. Vergi GSM aboneleri tarafından ödenir ve GSM operatörleri tarafından toplanır.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Adresli paketleri kullanarak bir kanalın sadece paketin iletim süresi boyunca meşgul edildiği bir veri iletim süreci.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir mikro işlemciye dayanan ve aynı anda tek bir kişinin kullanımı için tasarlanmış küçük bir dijital bilgisayar.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bir portörün abonelerinin toplam sayısının hizmet sağladığı nüfusa bölünmesiyle elde edilen, yüzdelik olarak ifade edilen oran.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Çoklu kullanıcı gruplarının ortak paylaşımlı bir ağ içinde kendi kapalı sistemlerini kurabildikleri, telefon hattı tekniklerinikullanan ticari hizmet.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Genellikle modem, dijital kiralık hatlar ve çok protokollü yönlendiriciler gibi bir grup iletişim ekipmanının bulunduğu alan.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Analog ses verilerini taşıyan, bakır kablolara dayanan uluslar arası telefon sistemi. Bu sistem, ISDN gibi dijital teknolojilere dayanan daha yeni telefon ağlarına karşılıktır.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Posta, Telefon, Telgraf Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Türk Telekom 1924'ten PTT'den ayrılıp bir anonim şirketi olarak Hazine Müsteşarlığı'na bağlandığı 1995 yılına kadar PTT'ye bağlı olarak faaliyet gösterdi.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Türk Telekom'un referans yerel ağ teklifi. 1 Temmuz 2005'te kabul edilen Yerel Ağ Ayrıştırma Bildirisi uyarınca Türk Telekom yerel ağına erişim için bir referans teklifi sunmakla yükümlüdür. Referans yerel ağ teklifi her yıl Telekomünikasyon Kurulu tarafından onaylanmalıdır. Türk Telekom referans yerel ağ teklifini 29 Eylül 2005'te onaya sunmuştur.

Bakınız "anahtar".

Fiber optik kablo kullanan yüksek hızlı dijital iletim için Avrupa standardı.

Telefon yanıtlama makinesine benzeyen, sesli mesaj gönderen, depolayan veya geri alan bir sistem.

Cep telefonuna yerleştirilen, kullanıcı hesabını ağa tanımlayan, tasdik eden ve telefon numaraları ve ağ bilgisi gibi kullanıcı verileri için veri depolama olanağı sağlayan elektronik bir kart. Telefonda bulunan uygulamaları da içerebilir.

Ağ hizmeti sağlayıcısı ve müşteri arasında imzalanan, genellikle ölçülebilir koşullarda, ağ hizmeti sağlayıcısının hangi hizmetleri sunacağını ve belli durumlarda bu hizmetlerin özelliklerinin neler olacağını belirten bir anlaşma.

Bir kısa mesaj servisi merkezi üzerinden, kullanıcıların bir cep telefonundan diğerine, 160 karaktere kadar hem alfabetik hem de sayısal karakterlerden oluşturulabilen mesajlar almasına ve göndermesine izin veren bir mobil iletişim sistemi.

Küçük İşyeri / Ev Ofis

Nihai kullanıcıya ara bağlantı ve ayrıştırma gibi iletişim hizmetlerini sağlamak amacıyla rakip operatörlerin ekipmanlarının Türk Telekom tesisleri içinde fiziksel ya da sanal olarak yer alması.

Abonelere, telefon numaralarındaki ek kodları tuşlamadan, rakip operatörleri kullanıcı varsayılan operatörü olarak seçme imkanı veren bir mekanizma. Müşteri rakip bir operatörün hizmetlerine abone olur ve görüşmeleri o operatör aracılığıyla yönlendirilir.

Tüketici Fiyat Endeksi

Rakip bir operatörün ağının abonelerine iç pazarda dolaşım hizmetleri sağlanması. Bakınız "dolaşım".

Üçüncü nesil geniş bant mobil iletişim standardı. UMTS Kod Bölüşümlü Çoklu Erişim (CDMA) teknolojisini kullanır ve multi medya iletimleri yönetebilecek hıza ve kapasiteye sahiptir. Bir UMTS sistemi, GSM sisteminden daha yüksek hızlarda mobil telefonculuk, mesajlaşma hizmetleri, kablosuz internet erişimi ve diğer multi medya hizmetleri sunar.

16 Haziran 2005'te yürürlüğe konulan Evrensel Hizmet Kanunu'nun, standart telefon hizmetlerinin, ödemeli telefonların ve belirli taşıma hizmetlerinin, her nerede yaşıyor veya işlerini yürütüyor olursa olsunlar, belli bir bölgedeki tüm insanlara hakkaniyet temelinde ve uygun fiyatlarla, makul bir şekilde erişilebilir olmasını garantilemek için Türk Telekom'a getirdiği yükümlülük.

Ses trafiğinin kapalı anahtarlı ağ yerine İnternet Protokolü üzerinden taşındığı İnternet Protokolü Üzerinden Ses Transferi hizmeti.

İletişim altyapısını paylaşan fakat TCP-IP'nin (Zaman Sıkıştırmalı Çoklama - İnternet Protokolü) kullanımına dayanan bir yapıyla, güvenli özel bir ağ olarak görev yapan veri ağı.

Faturalama aralıkları ölçüm birimi.

Bakınız "erişim kanalı".

Zorunlu yerel hizmet sağlayıcılarının rakiplerine olanaklarını sunmalarını veya ayrıştırmalarını gerektiren bir süreç.

Yönlendirilen veri paketlerinin içinde bulunan iletim adreslerine dayanarak, veri paketlerini yönlendiriciye bağlı ağlara aktaran ağlar arası bir aygıt.

İnternet bazlı aygıtlara kolayca erişmek ve onlarla etkileşimde bulunmak için cep telefonları, çift yönlü telsizler, akıllı telefonlar ve sinyal cihazları gibi kablosuz aygıtlarda İnternet Protokolü'nü destekleyen bir global açık özellik. WAP ile bir cep telefonu kullanıcısı küçük sayfaları görüntüleyebilir ve küçük, çoklu bir ekranla etkileşimde bulunabilir.

Sinyallerin, kablosuz ağ erişimi sağlamak için radyo frekansları veya kablosuz ağ kartlarını ve dağıtım soketlerini kullanarak kızıl ötesi üzerinden gönderildiği her türlü IEEE 802.11 radyo frekans ağını tanımlayan jenerik ad.

Wi-Fi'nin bir üst modeli. 80km'ye varan kapsama alanı ve 75bite varan bant genişliğine sahip her türlü IEEE 802.16 radyo frekans ağını tanımlayan jenerik ad.

Ofis içinde, evde veya sıcak noktagibi kısa bir mesafede, iki ya da daha fazla bilgisayarı ya da diğer aygıtları birbirine bağlayan kablosuz ağ. Wi-Fi ve onun varisi WiMax WLAN'ın örnekleridir.

Paket anahtarlamalı ağları kullanan iletişim hizmetleri için dünya çapında bir protokol.

Başlıca iki kategorisi ADSL ve SDSL olan her türlü dijital abone hattını genel olarak tanımlar. xDSL teknolojisinin diğer iki türü, yüksek veri hızına sahip DSL (HDSL) ve çok hızlı DSL'dir.(VDSL). DSL teknolojileri bakır kablolar üzerinde veri paketlemek için gelişmiş modülasyon programları kullanırlar. Anahtar istasyonları arasında değil, sadece telefon anahtarlama istasyonundan bir evle ya da ofisle bağlantı kurmak için kullanıldıklarından bazen "son mil teknolojileri" adıyla anılırlar.

​​
​​

E-fatura ile yüz binlerce ağacı kurtarın!

E-fatura hizmeti, faturaların e-posta adresine gönderilmesine imkan sunar.

Faturaların kağıtlara basılmak yerine e-fatura ile mail adresine gönderilmesi, yüz binlerce ağacın korunmasını sağlar.​

E-faturaya geçmek için tıklayınız.


Ev telefonu rahat ve güvenli iletişim.

Nedir?

Türk Telekom telefon hizmeti, ev telefonlarına adres ve kişi adına bağlanan sesli iletişim servisidir. Ev telefonlarıyla diğer sabit hatları arayabilir, milletler arası ve tüm GSM operatörleriyle görüşme yapabilirsiniz.

Özellikleri

Türk Telekom telefon hizmeti, kişiye özel tarife seçenekleri sunarak, şehir içi, şehirler arası ve uluslararası görüşmelerinizi daha ucuza yapmanızı sağlar.

​Bu servise özel Kullanım Kolaylıkları ile, ev telefonunuzdan Çağrı Yönlendirme, Arama Kısıtlama, Uyandırma Servisi vb. pek çok hizmete ulaşabilirsiniz.

​Ev telefonunuz hayatınızı kolaylaştırsın!

Servis Bilgisi

Kullanım Kolaylıkları, sabit telefonunuzdan tuşlama yaparak rahatsız edilmeme, çağrı bekletme, telefon kilitleme gibi çok sayıda Türk Telekom hizmetini aktif hale getirmeyi sağlar.
Bu hizmetten faydalanmak için Online Hizmet Merkezi'ni ziyaret etmek, 444 1 444 no'lu Müşteri Hizmetleri'ni aramak ya da Türk Telekom ofis ve bayilerine uğramak yeterlidir.

  • ​Çalışırken ya da dinlenirken telefonun çalmasını istemiyorsanız, telefonunuzu dışardan gelecek aramalara kapatabilir, aynı anda siz istediğiniz yeri arayabilirsiniz.
  • Servise kayıt olmak ücretsizdir.
  • Servisi aktif hale getirmek için sabit telefonunuzla;

Uygulamanın iptali için:

  • Aradığınızda meşgul olan aboneyi sizin yerinize aramaya devam edelim, ulaşılabilir olduğunda size haber verelim.
  • Telefonunuzla aynı santrale bağlı bir telefonu aradığınızda sürekli meşgul çalıyorsa, meşgul sesini duyduğunuzda kapama tuşuna basıp;
  • Onaylama tonunu duyduğunuzda kayıt işlemi tamamlanmıştır. Santral istediğiniz telefonu belirli aralıklarla arayacak, aradığınız kişinin görüşmesi bittiğinde telefonunuz farklı şekilde çalacaktır. Telefonunuzu 30 saniye içinde açarsanız, karşı tarafın telefonu çalmaya başlar.
  • ​Servisi kullanmak ücretsizdir.
  • Uygulamanın iptali için:


  • Çağrı yönlendirme özelliği ile yalnızca birkaç tuşa basarak ev ya da iş telefonunuzu farklı bir ev ya da iş telefonuna yönlendirebilirsiniz.
  • Çağrı yönlendirme servisi için program kaydı ücretsizdir, çağrıyı yönlendirdiğiniz yere göre konuşma ücreti alınır.

Tüm aramalar için yönlendirme:

Uygulamanın iptali için:

 

Telefonunuzun meşgul olduğu durumlar için yönlendirme:

 

Uygulamanın iptali için:

 

Telefonunuzun meşgul olduğu durumlar için yönlendirme:

 

Uygulamanın iptali için:

 
  • Görüşme yaparken önemli çağrılarınızı kaçırmayın. Telefonla konuşurken sizi arayanlara cevap vermek istiyorsanız;
  • tuşlayarak telefonuza bu özelliği kazandırabilirsiniz.

  • Telefonla konuşurken başka biri sizi aradığında kısa bir bip sesi duyarsınız. Görüşmenizi bekletip diğer aramaya geçmek için bip sesinden sonra 30 saniye içerisinde kapatma tuşuna basıp 0’ı tuşlayınız. Tekrar ilk görüşmeye dönmek için kapatma tuşuna basıp 0’ı tuşlayabilirsiniz.
  • ​Tekrar ilk görüşmeye dönmek istemiyorsanız, bip sesinden sonra kapatma tuşuna basıp 1’i tuşlayarak ikinci görüşmeye geçebilirsiniz.
  • Çağrı bekletme servisine kaydolmak ücretsizdir.

Uygulamanın iptali için:

  • Bilgi alma ve çağrı aktarma için program kaydı ücretsizdir.

Görüşme yaparken bir başka kişiden bilgi almak istiyorsanız;

  • Konuşma yapmakta olduğunuz kişiyi beklemeye almak için kapama tuşuna basıp bırakın ve özel çevir sesi alın.
  • Diğer numarayı tuşlayıp, görüşmenizi yapın.
  • Aradığınız ikinci kişiyi beklemeye alıp, tekrar ilk konuştuğunuz kişiye dönmek isterseniz, kapama tuşuna basıp bırakın ve özel çevir sesi alıp 0'ı tuşlayın.
  • Kapama tuşuna basıp bıraktıktan sonra 1'i tuşlarsanız, o anda görüşmekte olduğunuz kişiyle bağlantınız iptal edilir ve tekrar beklemekte olan kişiyle görüşebilirsiniz.

Görüşme yaptığınız kişiyi başkasına aktarmak isterseniz;

  • Konuşma yapmakta olduğunuz kişiyi beklemeye almak için kapama tuşuna basıp bırakın ve özel çevir sesi alın.
  • Diğer numarayı tuşlayıp, karşı taraf cevap verdiğinde kapama tuşuna basıp bırakın, özel çevir sesi aldıktan sonra 2'yi tuşlayın.
  • Konuşma otomatik olarak ikinci numaraya aktarılacaktır.

Dilerseniz​, telefonunuzu belirli arama tiplerine kapatarak kilitleyebilirsiniz. Telefonu arama tiplerine kapatma için:

 

Uygulamanın iptali için:

Telefon kilitleme servisinde varsayılan şifre 0000'dır. Şifreyi değiştirmek için:

 
  • Telefon Kilitleme hizmetini başlatmak ücretsizdir.
​​
Kullanım Kolaylıkları Telefon Kilitleme Bilgisi
​Kapatma TipiAcil KodlarŞehir içiŞehirlerarasıMilletlerarası900!lü AramalarCep Aramaları118XY (11811 hariç)888/898'li aramalar
1 Evet ------ Evet
2 Evet Evet ----- Evet
3 Evet Evet ---- Evet Evet
4 Evet Evet Evet Evet -- Evet Evet
5 Evet Evet Evet Evet - Evet Evet Evet
6 Evet Evet Evet -- Evet Evet Evet
7 Evet Evet Evet Evet Evet - Evet Evet
8 Evet Evet Evet - Evet - Evet Evet
9 Evet Evet Evet - Evet Evet Evet Evet
13 Evet Evet Evet Evet Evet Evet - Evet
14 Evet Evet Evet Evet Evet Evet Evet -
  • ​ Ev ve iş telefonunuzdan, aynı anda 3'lü görüşme yapabilirsiniz.
  • ​Konferans görüşmeyi başlatmak için ahizeyi kaldırıp çevir sesi alın. Konuşmak istediğiniz telefon numarasını tuşlayın. Karşı taraf cevap verince, kapat tuşuna basarak özel çevir sesi alın. Konuşmak istediğiniz ikinci kişinin telefon numarasını çevirdikten sonra kapama tuşuna basın. Çevir sesi alarak 3'ü tuşlayın.
  • Aradığınız kişiyi konferansa davet etmekten vazgeçerseniz, kapama tuşuna basarak özel çevir sesi alın, 1'i tuşlayın. Son aradığınız kişiyi beklemeye alıp, ilk aradığınız kişiye dönmek için kapama tuşuna basıp özel çevir sesi alın ve 0'ı tuşlayın.
  • Bu özelliği kullanmak ücretsizdir.
  • Bu özelliğin kayıt, kontrol ve iptal işleri merkez santralden yapılır.
  • Güvenle uyuyun, çünkü telefonunuz uyanık. Telefonunuzun herhangi bir saatte sizi otomatik olarak uyandırması için:
  • Uyanmak istenen saat ve dakika 5 dakika ve katları fleklinde olmalıdır.
  • İki uyandırma arası minimum 15 dakika olabilir.
  • Günde maksimum 5 kayıt girilebilir.
  • Birden fazla uyandırma kaydı yapılmışsa, tümünü iptal etmek için:
  • Uyandırma servisine kayıt olmak ve kullanım ücretsizdir.
  • Sık aradığınız ya da birden çok kez aramayı düşündüğünüz bir numarayı kaydederek, telefonunuzu​ kaldırır kaldırmaz karşınızda bu numarayı bulabilirsiniz. Tercihli direkt arama için:
 
  • Tuşlayıp kapatın. Telefonunun ahizesini kaldırıp, 10 saniye beklediğinizde, telefonunuz otomatik olarak önceden kayıt edilmiş bu numaraya bağlanacaktır. Şayet başka bir numara aramak istiyorsanız, 10 saniye geçmeden aramak istediğiniz numarayı tuşlamanız gerekmektedir.

Hafızaya aldığınız numaraları

Uygulamanın iptali için

  • Şehirlerarası bir telefona ya da cep telefonuna tercihli direkt arama yapacağınız zaman 0 ve alan kodunu da girmeniz gerekmektedir
  • Tercihli Direkt Arama hizmetini kullanmak ücretsizdir.
  • Dilerseniz sık aradığınız numaraları hafızaya alarak, kendi telefon defterinizi oluşturabilirsiniz. En fazla 10 telefon numarasını hafızaya alabilirsiniz.
  •  

    ​Hafızaya aldığınız numaraları

    Uygulamanın iptali için

  • Şehirlerarası bir telefona ya da cep telefonuna kısaltılmış arama yapacağınız zaman 0 ve alan kodunu da girmeniz gerekmektedir.
  • Kısaltılmış Arama hizmetini başlatmak ücretsizdir.

Kullanım Miktarı Bilgilendirme Servisi (KMSH), mevcut tarifenize ait dakikalarınızın %80 ve %100 sınırına ulaşması durumunda bilgi almanızı sağlayan ücretsiz bir hizmettir.

Bu hizmet sadece kullanım miktarınızı bilgilendirme amaçlı sunulan bir servistir. Ev telefonu hizmetinizde herhangi bir kesinti yaşanmaz.

Kullanım Miktarı Bilgilendirme Servisi’nden yararlanmak için aşağıdaki kanallardan başvuruda bulunabilirsiniz.

  • Türk Telekom Ofis ve Mağazaları
  • ​444 1 444 – Türk Telekom Bireysel Müşteri Hizmetleri
  • 0800 314 15 16 – Sesli yanıt Sistemi
  • Türk Telekom Bireysel Online İşlem Merkezi
  • Tüm Türk Telekom Ev telefonu müşterilerimize ek talep gerekmeksizin sunulmaktadır.
  • Ev telefonu tarife ve/veya kampanyalarınızdaki görüşme dakikası gibi kullanım miktarı sınırlı hizmetlerinin %80 ve %100 sınırına ulaşması durumunda ücretsiz bilgilendirme yapılır.
  • Türk Telekom Ofis ve Mağazaları, 444 1 444 no lu Türk Telekom Bireysel Müşteri Hizmetleri veya Bireysel Online İşlem Merkezi üzerinden bilgilendirme kanalınızı aşağıdaki seçenekler ile değiştirebilirsiniz.
  • SMS ve Sıralı Bilgilendirme*
  • Sadece SMS ile bilgilendirme
  • Sadece E-posta ile bilgilendirme

    *SMS gönderimi sağlanamaması durumunda sırasıyla e-posta ve sesli yanıt sistemi ile bilgilendirme yapılmaktadır.

  • Bu servis bilgilendirmelerinde kullanılacak cep telefonu ve e-mail bilgilerinizi aşağıdaki kanallardan güncelleyebilirsiniz.
    • Türk Telekom Ofis ve Mağazaları
    • 444 1 444 – Türk Telekom Bireysel Müşteri Hizmetleri
    • Türk Telekom Bireysel Online İşlem Merkezi
    • 0800 314 15 16 – Sesli yanıt Sistemi

Bu servisten kimler yararlanabilir?

Tüm Türk Telekom Ev telefonu müşterilerimize ek talep gerekmeksizin sunulmaktadır.

Hangi durumlarda bilgilendiriliyorum?

Ev telefonu tarife ve/veya kampanyalarınızdaki görüşme dakikası gibi kullanım miktarı sınırlı hizmetlerinin %80 ve %100 sınırına ulaşması durumunda ücretsiz bilgilendirme yapılır. ​

Bilgilendirme alacağım kanalı değiştirebilir miyim?

Türk Telekom Ofis ve Mağazaları, 444 5 444 no lu Türk Telekom Bireysel Müşteri Hizmetleri veya Bireysel Online İşlem Merkezi’nden başvurarak bilgilendirme kanalınızı aşağıdaki seçenekler ile değiştirebilirsiniz.

  • SMS ve Sıralı Bilgilendirme*​
  • Sadece SMS ile bilgilendirme
  • Sadece E-posta ile bilgilendirme

*SMS gönderimi sağlanamaması durumunda sırasıyla e-posta ve sesli yanıt sistemi ile bilgilendirme yapılmaktadır.

Yapılacak bilgilendirme içeriğinde neler yer alıyor?

Gönderilen bilgilendirme içeriğinde; hizmet numaranız, %80-%100 sınırına erişen ilgili kampanya/tarifeniz adı, kalan dakika ve ilgili yön bilgisi. Yapılan bilgilendirmelere son 2 saatlik kullanımlarınız dâhil olmayabilir.

Güncel kullanım miktarımı nasıl öğrenebilirim?

Aşağıdaki kanallardan güncel kullanım miktarınızı öğrenebilirsiniz.

  • Türk Telekom Ofis ve Mağazaları
  • 444 1 444 – Türk Telekom Bireysel Müşteri Hizmetleri
  • Türk Telekom Bireysel Online İşlem Merkezi
  • 0800 314 15 16 – Sesli yanıt Sistemi

Bu Servisi nasıl iptal edebilirim?

Aşağıdaki kanallardan güncel kullanım miktarınızı öğrenebilirsiniz.

  • Türk Telekom Ofis ve Mağazaları
  • 444 1 444 – Türk Telekom Bireysel Müşteri Hizmetleri
  • Türk Telekom Bireysel Online İşlem Merkezi
  • 0800 314 15 16 – Sesli yanıt Sistemi

Paket aşım ücreti nedir?

Kullanım miktarı sınırlı hizmetlerde, aynı fatura dönemi içinde kullanılabilecek paket yönüne ait dakika miktarının aşılması durumunda yansıyan ücrettir. ​

Türk Telekom Rehber ile bilinmeyen numara kalmasın!

Türk Telekom Rehber, şahsa ya da şirkete bağlı tüm ev ve iş telefonları için numara sorgulama imkanı sunar.

Türk Telekom Rehber Hizmetinden Nasıl Faydalanılır?

Beyaz Sayfalar'dan ev telefonları ve adres bilgilerine,

Sarı Sayfalar'dan firma telefonlarına,

444'lü Numalar' dan firmalara ait servis hatlarına ulaşılabilir.

Özel Hizmet Numaraları bölümünde ise "Yangın İhbarı", "Polis İmdat" vb. hizmet numaları, şehirler arası görüşmeler için alan kodları ve uluslarası görüşmeler için ülke kodları ayrıca listelenmiştir. 

Türk Telekom Rehber Hizmeti için tıklayınız.​


Fatura Üst Sınırı Servisi ile artık fatura tutarınızı kolaylıkla takip edebilirsiniz.

Fatura Üst Sınırı Servisi Size Neler Sunuyor?

Fatura Üst Sınırı Servisi (FÜS), belirlediğiniz fatura tutarına ulaştığında bilgi almanızı sağlayan ücretsiz bir hizmettir.
Bu hizmet sadece fatura tutarınız hakkında bilgilendirme amaçlı sunulan bir servistir.

  • Fatura üst sınırı (FÜS) servisi ücretsizdir.
  • Faturalarınızı kolaylıkla takip edebilmeniz için, aylık sabit ücretler toplamı 100 TL altındaki yeni aboneliklere, talepte bulunmaksızın otomatik 100 TL tanımlanmaktadır.
  • Her faturanız için bir tane Fatura Üst Sınırı belirleyebilirsiniz.
  • Her fatura döneminde, fatura üst sınırına ulaşan müşterilerimize her faturası için 1 kez bilgilendirme yapılmaktadır.
  • Aylık sabit fatura tutarınızın tanımlı fatura üst sınırını aşması halinde, yeni bir fatura üst sınırı belirlemediğiniz sürece, tarafınıza bu servis için bilgilendirme yapılmayacaktır. Aylık sabit ücretler toplamınız tanımlı fatura üst sınırı altına düştüğünde, yeniden bilgilendirme almaya devam edeceksiniz.
  • Yeni bir fatura üst sınırı talebiniz, bir sonraki fatura dönemi itibariyle geçerli olacaktır.
  • Türk Telekom Ofis ve Mağazaları, 444 1 444 no lu Türk Telekom Bireysel Müşteri Hizmetleri veya Bireysel Online İşlem Merkezi üzerinden başvurarak bilgilendirme kanalınızı aşağıdaki seçenekler ile değiştirebilirsiniz.
    • SMS ve Sıralı Bilgilendirme  *
    • Sadece SMS ile bilgilendirme
    • Sadece E-posta ile bilgilendirme
    • * SMS gönderimi sağlanamaması durumunda sırasıyla e-posta ve sesli yanıt sistemi ile bilgilendirme yapılmaktadır.

  • Fatura tutarınızın fatura üst sınırına ulaşıp ulaşmadığının tespitinde, ilgili hizmete ilişkin olarak toplam faturanız üzerinden yapılan indirimler, gecikme bedeli, geçmiş dönem ödenmemiş faturaların taksit tutarları ve tahsilatına aracılık edilen hizmetler hariç olmak üzere, faturaya yansıtılan tüm ücret kalemlerinin toplamı göz önünde bulundurulur.

Fatura Üst Sınırı servisinden yararlanmak için aşağıdaki kanallardan başvuruda bulunabilirsiniz.

  • Türk Telekom Ofis ve Mağazaları
  • 444 1 444 – Türk Telekom Bireysel Müşteri Hizmetleri
  • Türk Telekom Bireysel Online İşlem Merkezi

Fatura Üst Sınırı Servisi ile ilgili sıkça sorulan sorular için tıklayınız