Türk Telekom'un dijital asistanı TiTi ile tanışın! "Chatbot Nedir? Chatbot ile Müşteri Deneyimi" blog yazımızı okumak için tıklayın.
Türk Telekom’un dijital ürünleriyle yeni deneyimlere adım atın; güvenle keşfedin, öğrenin, müziğin ritmine kapılıp sayfalar arasında kaybolun!
İster hattınızı taşıyarak ister yeni hat alarak tık diye Türk Telekom’a geçin, online başvuruya özel fırsatlardan yararlanın.
Türk Telekom'un avantajlı mobil tekliflerinden siz de faydalanın!
Yeni Müşteri
Mevcut Müşteri
Yurt Dışı
Özel Programlar
Türk Telekom'un avantajlı evde internet tekliflerini hemen inceleyin!
Hız Testi
Hayatı kolaylaştıran Türk Telekom Dijital Servisler'inden siz de faydalanın!
Arama Servisleri
Bilgi Servisleri
Dijital Uygulama ve Platformlar
eSIM
HD+ Görüşme (VoLTE) ve WiFi Arama
Erişilebilirlik Uygulamaları
TT Wi-Fi
Dijital Ödeme
Birbirinden yeni cihazlara Türk Telekom avantajları ile sahip olun!
Akıllı Telefon
Bilgisayar
Tablet
Ev Telefonu
Modem ve İnternet
Aksesuar
Akıllı Tercihler
Türk Telekom İçerik Ekibi
Yapay zekâ, teknolojik gelişmeler ve dijital dünyanın aktif olarak kullanılmasıyla son dönemde kendini her alanda göstermeye devam ediyor. Yapay zekânın katkılarından biri de Chatbot olarak karşımıza çıkıyor. Mesajlaşmanın en kolay hâli olarak ortaya çıkan bu gelişme, giderek birçok sektörde de kullanılmaya başlandı. Gelin, bu teknolojinin detaylarını birlikte inceleyelim.
“Chatbot nedir?” diye merak edenlere verilecek ilk cevap, insan konuşmalarını simüle etmeye yarayarak ortaya çıkan yazılım programları şeklinde oluyor. Dilimize sohbet robotu olarak da geçen Chatbot, finanstan bankacılığa, alışverişten yemek siparişine kadar birçok alanda aktif olarak kullanılıyor.
Chatbotlar, insanlarla etkileşime geçen, soruları yanıtlayan ve belirli görevleri yerine getiren yapay zeka tabanlı yazılımlardır. “Chatbot nasıl oluşturulur?” sorusunun cevabını arayanlar da oldukça fazla.
Tüm bu adımları tamamladıktan sonra tüm yazılım programlarında olduğu gibi oluşturduğunuz sohbet robotunu test etmenizde fayda var. Böylece size göre eksik kalan bir yer fark ettiyseniz ya da revize etmek istediğiniz bir yer varsa üzerinden geçebilirsiniz.
Chatbotlar, temel olarak iki kategoriye ayrıldığı için farklı Chatbot türleri vardır. Bunlar: Kural tabanlı Chatbotlar ve makine öğrenimine dayanan Chatbotlar. Kural tabanlı olan Chatbotlar, önceden tanımlanan kurallara dayanarak kullanıcıların girişlerini anlayan ve yanıt veren programlardır. Makine öğrenimi tabanlı Chatbotlar ise girdilerini anlamak ve bunlara yanıt verebilmek için algoritmaları kullanılır. İnsan dilinin kalıplarını öğrenmelerini sağladığı için büyük veri kümelerine odaklanır.
Chatbot kullanılarak daha kolay ve pratik bir kullanım elde etmek, müşteri memnuniyetlerini arttırmak ve geri dönüşümler sağlamak için oldukça etkilidir. Chatbot kullanımı hem kullanıcılar için hem de web site sahipleri için oldukça etkili ve önemlidir. Yaygın olan Chatbot türleri şu şekilde sıralanabilir:
Chatbotların gündelik yaşamda veya hangi iş sektöründe kullanıldığı oldukça merak ediliyor. “Chatbot ne için kullanılır?” sorusuna verilecek ilk cevap ise elbette anında ve doğru bilgi ve destek alabilmek şeklinde oluyor. Chatbot kullanımlarında müşteriler; anında bilgi alabilir, sipariş alabilir, randevu oluşturabilir ve daha birçok konuda daha hızlı şekilde destek alabilir.
Pazarlama, sağlık, eğitim ve bankacılık sektörleri başta olmak üzere birçok sektörde Chatbot kullanılıyor. Kullanıcılar, Chatbotlara sıkça sorulan soruları sorarak cevap alabiliyor. Kısa sürede destek alındığı için başarılı şekilde çözüm süreci sağlanıyor. Özellikle müşteri hizmetlerine sahip olan firmaların yaygın olarak tercihleri arasında yer alıyor.
Yapay zekânın getirilerinden biri olan Chatbot nasıl kullanılır da merak edilen konuların başında geliyor. Chatbot kullanmak için aslında sadece butona tıklamak yeterli oluyor. Genelde web sitelerinin sağ alt köşelerinde bulunuyor olsa da bu elbette kurulum esnasında sayfanın farklı alanlarına yerleşimi de kullanılabiliyor.
Bazı sitelerde Chatbotlar yalnızca simge hâlinde görünürken, bazılarında direkt olarak sohbet ekranı açılarak devreye giriyor. Kullanıcı açılan Chatbot ekranına kendi sorusuna ya da yardım almak istediği konuya göre bir ya da birkaç kelime yazıyor. Örneğin bankacılık uygulamalarında “para transferi” yazıldığında konuyla ilgili açılan başlıklar arasında kullanıcıya yönlendirme yapılıyor. Böylece kullanıcılar çok daha kısa sürede para transferi işlemi hakkında desteği başarılı şekilde alabiliyor.
Türk Telekom'un yenilikçi dijital asistanı TiTi, yapay zekâ destekli yapısıyla müşteri hizmetlerinde devrim yaratıyor. Kesintisiz destek ve sürekli gelişim vaadiyle TiTi, kullanıcıların hızla çözüm bulmalarını sağlayarak dijital iletişimde çığır açıyor.
TiTi'ye erişim oldukça kolay! Türk Telekom'un ana sayfası turktelekom.com.tr üzerinden ve tüm bireysel hizmet sayfaları aracılığıyla TiTi'ye ulaşabilirsiniz. Bu kolay erişim, kullanıcıların ihtiyaç duydukları bilgilere hızlıca ulaşmalarını ve işlemlerini sorunsuz bir şekilde gerçekleştirmelerini sağlıyor.
TiTi, Türk Telekom'un bireysel segmentinde 150'den fazla konuda destek veriyor. Kullanıcılar, sadece yazarak bilgi alabilir veya çeşitli işlemleri yapabiliyor. Ayrıca, TiTi ile sohbet ederek hava durumu gibi günlük bilgileri de sorgulamak mümkün. TiTi'nin sunduğu bazı özel hizmetleri şu şekilde sıralayabiliriz:
TiTi hakkında detaylı bilgi için tıklayın.